alkohol + jul = sant!

Så sitter jag här..........igen..........efter ännu en arbetsdag. Jag älskar mitt jobb, men just nu innan jul är det minst sagt lite småhektiskt. Med åldern har jag lärt mig att inte stressa upp mig i onödan. Jag är minst 1000% coolare nu i tajta situationer än för c:a 10 år sen (jävlar vad jag är gammal), men det finns stunder då jag vill brista och krypa ur skalet bara för att få göra ett riktigt tarzanvrål. Dagarna innan jul är just sådana. Iof var det relativt lugnt på jobbet, men man får inte mycket gjort då folk rycker i en konstant och har beslutsångest över vilken champagne/glögg/öl/vin/whisky de ska ha på jul och/eller nyår. Ta icke detta, mitt lilla utbrott, på fel sätt. Jag älskar att hjälpa människor. Jag älskar de utmaningar jag konstant ställs inför. Jag är oerhört tacksam för alla frågor och funderingar och leendet jag får efter jag har guidat mina medmänniskor genom alkoholträsket hand i hand. Men ändå bakom detta, otroligt charmiga leende, döljer sig en (fortfarande) ung man med ett bräckligt inre.

Nä, jag bara skojar. Jo, jag älskar mitt jobb och allt som hör där till. Men stress? Ingen fara. Jag tyckte bara att det lät så dramatiskt och kanske lite mellankoliskt. Nu, mina vänner, är julen här med dunder och brak! Imorgon åker jag hem till byn för att fira denna högtid med nära och kära. Nyår firas, också, med nära och kära i London. Ska bli mer än trevligt att få träffa alla igen. Jag vill inte vara egocentrisk, men jag bara är för social, och med detta kommer sidoeffekten populär. Londonvännerna har hört av sig mycket och vill träffa mig när jag är där. Det gör jag mer än gärna, men familjen kommer i första hand. Man vet inte vad 2009 har att erbjuda. Jag har nu sökt utlandstjänst, med bra vitsord (förbannat bra!) från mina befäl här i Umeå. Rätt vad det är så firar man inte jul i Sverige nästa år och då vet man vad man missar. Allt kan hända.

Summa summarum:

JAG ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL OCH ETT FANTASTISKT GOTT NYTT 2009! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0