bryderier

Sitter och funderar på livets aspekter och problem.
Ska jag gifta mig och skaffa villa-volvo-vovve! Troligen inte.
Ska jag börja träna hockey och försöka slå mig in i NHL? Kanske det. Hoppas korpen duger som farmarliga.
Ska jag åka med föräldrarna hem till byn i helgen eller gör jag en impulsresa ner till Sundsvall? Eventuellt kanske.
Ska jag satsa på att plugga matematik D så jag kan åka till månen om c:a 35 år? Jag kommer ihåg den gamla goda tiden då alla astronauter och kosmonauter var ärrade, kärva stridspiloter.
Jag gjorde faktiskt några stridspilottester i lumpen och klarade dom galant. Vad hände sen? Premier League och ölmage frågar ni er? Nej inte riktigt. Jag kommer aldrig tillåta mig själv skaffa ölmage. Å andra sidan kommer jag inte heller bli som Peter Siepen. Han är inte cool. Jag och Masse konstaterade ganska snabbt, efter hans intåg i förra veckans "Du är vad du äter", att han inte är till mycket användning ute i skogen. Han må ha snygg tränings-BH och han må vara en klippa på stavgång, men tror han inte pallar många minuter som skogshuggare. Riktigt manligt antagande i TV-sofforna.
Helgen har också varit riktigt givande. Jobbade i fredags på E-puben på campus. Skillnaden mellan en studentkrog och de ställen jag jobbat på kan bara mätas i ljusår. Skulle jag vara Big Boss där så skulle det bli ändringar. Men nu är jag inte det och jag tycker att de som jobbade där var riktigt duktiga. De jobbar gratis medan deras kompisar står på andra sidan baren fulla som alikor.
Nu skulle jag kunna skriva hela dagen om helgen som var, men det skiter jag i. Låter väldigt bryskt, men nu är det bara så. Jag är inte alltid gullig.
Kollar ut genom fönstren när jag kommer att tänka på min syster när hon var liten i ett hemmaproducerat radioprogram från Undrom: "Vi har så fina gardiner". Jag skrattar så jag gråter medan ni, kära läsare, säkerligen inte förstår. Jag ber om ursäkt för detta men lovar att förklara om ni ringer eller mailar.
Masse gör ett snabbt inlägg: ´"I´m forever blowing bubbles! Pretty bubbles in the air!" Javisst, gott folk, det är West Ham Uniteds kampsång. Jag och Masse ska till London och se dom i april. Jubel på rullstensgatan!




Stultus est sicut stultus facit.

Kommentarer
Postat av: Fröken Yatzy

Jag hoppas du hade trevligt på middagen ;-P Det hade jag, synd bara du var så trött. Trivs i ditt sällskap! Ser fram emot nästa dejt, när nu det kan bli...

2008-02-25 @ 19:45:58
Postat av: Libitina

Karlsson skall ha en telefonkiosk!

2008-02-25 @ 21:32:37
URL: http://libitina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0