Cheers

Såg igår att TV6 har börjat visa Cheers igen. Jag älskar den serien och önskar jag hade samtliga säsonger på DVD. Saken är som denna att jag aldrig sett många avsnitt då jag varit helt uppslukad av MASH 4077. Men nu när jag är stoltägare av alla 11 säsonger av MASH (och kan alla 251 avsnitt utantill), så det är dags att vidga mina vyer.
Cheers faller mig helt i smaken då jag har varit bartender och känner igen jargongen. Såg ett avsnitt igår och skrattade högt åt "hobbypsykolog"-skämten. Som bartender är man 1/4 psykolog brukar vi säga, och vilka saker man får höra ibland. Ser man Cheers lär man sig hur man behandlar en del situationer. Synd bara att man inte kan använda sig av deras skämt eller ironi, har en stark känsla av att man hamnar på gatan snarast. Jag blev hemskickad en gång när jag hade dragit ett skämt lite för långt med en gäst. Till mitt försvar ska tilläggas att jag var ny i branchen då.
Hinner tyvärr inte se så mycket DVD, men antar att jag kan omorganisera mitt schema. Finns det hjärterum finns det stjärterum..........eller.



Då har jag och Masse bokat biljetter till London. Vi åker i slutet av april i 4 dagar för att se lite fotboll. Den lille jäkeln har fått mig att gilla West Ham. Jag som aldrig gillat ett lag i Premier league. Men ser fram emot det och att även hinna fira min syster och far, som har födelsedagar på samma dag.
Ska också kanske åka och se Brasilien - Sverige på Wembley i mars. Har inte hunnit kolla upp schemat än, men pluggar mest på distans så det är nog ingen fara.  Har också en övning samma vecka, men jag har inget emot att åka direkt från flygplatsen till stora skogen.



Jag vet! Jag är skittråkig nu. Har absolut inget att skriva om förutom det som redan nämnts. Jag sitter och ser på musikkanaler och käkar frukost. Förstår inte hur musikkanalerna fungerar. Dom spelar samma 5-10 låtar om och om igen i 2-3 veckor. Sen byter dom och kör 5-10 andra låtar. Vidare ska alla låtar helst vara RnB eller hiphop. Är så satans less på sån musik att jag sätter frukosten i halsen. Vad har hänt med riktig musik och inte ett gäng tonåringar som skakar på röven och åmar sig på golvet?! Bojkotta MTV!!!


Ladies and Germs; The Tenacious D! Kanske bästa livebandet just nu.
image11




Minutus cantorum, minutus balorum, minutus carborata descendum pantorum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0