diskriminering

Kollar på nyheterna och ser vad som har hänt ute i vida världen sedan lunchen.
En rapport har kommit ut om att svenskar med invandrarbakgrund blir diskriminerade av rättssystemet. OK, det är väl inget nytt? Det diskrimineras till höger och vänster dagarna i ända. Var 3:e eller 4:e år kommer det ut en rapport som påpekar just detta. Givetvis lovar våra älskade, förtroendevalda och välgödda politiker att nu ska banne mig tas i med krafttag för att ta kol på dessa osvenska hemskheter. Jag har ett ord som sammanfattar allt detta: URGULLIGT! Dom har säkert viktigare beslut att diskutera fram. Vems kreditkort som ska användas till att betala lunchmötet och taxin etc.
Kommer helt osökt ihåg när våra politiker hemma i Sollefteå ordnade till ett evenemang nere vid våran pittoreska Ångermanälv för ett antal år sedan. Det skulle tas ordentliga krafttag mot jantelagen. Några stolta politiker och alla två journalister, som finns i Sollefteå, samlades vid älvens kant i stadsparken. En skyltdocka med namnet Jante skrivet i pannan tejpades fast på en flotte gjord av lastpallar. Tal hölls och champagnen flödade denna vackra och soliga vårdag (eller om det var sommardag?) och Jante skulle skickas nedför älven i riktning mot Kramfors. Nu ville Jante något annat och bestämde sig för att gå på grund efter ett par meter. En spark i pungen kan det tänkas som, men det är tanken som räknas. Ett otroligt modigt beslut av våra kära lokalpolitiker som vi sent kommer att glömma.
Jag vill också ge en eloge till alla vänsterradikala vegan-feminist-studentgrupper. Jag förstår inte hur de orkar kämpa mot världens orättvisor och kapitalism. Nu i veckan var det ett möte angående kvinnors kamp i Latinamerika under nån jäkla revolution. Finns det inte nog så mycket problem här hemma i nutid? Eller finns det inte tillräckligt många för att släcka deras törst efter kamp? Det ska också anordnas anti-nazist demonstrationer eller så ska de störa nåt sverigedemokratevenemang. Höger eller vänster är som pest eller kolera. Att de är så blinda och/eller ignoranta att de inte inser att de uppstod från samma politiska ideologi.
Nu kommer jag säkerligen få höra mycket efter det här inlägget, men det tål jag.
Jag kan älta i det här med politik och även religion i evigheter, men det sparar jag till min doktorsavhandling. Jag har bestämt mig för att plugga både statsvetenskap och teologi. Sen ska jag bli partiordförande för kristdemokraterna. Som avrundning av min fantastiska karriär ska jag bli statsminister och eran envåldshärskare. Låter som en bra plan tycker jag.




Quomodo cogis comas tuas sic videri?

Kommentarer
Postat av: Libitina

Ska du bli partiordförande för kd o senare envåldshärskare måste du ha en stadig kagge. Eller ett fett helskägg. :O
Jag vet inte riktigt vilket som är värst. :/

2008-02-25 @ 23:34:46
URL: http://libitina.blogg.se/
Postat av: Nicklas

Jonas for president! Eller eeh, fan, här måste vi ju välja hela partier för tillfället.

2008-02-26 @ 00:01:12
URL: http://www.lifelivers.com
Postat av: Christina

Då röstar jag på dig...under pistolhot och om jag får en muffin =)

2008-02-26 @ 13:02:21
URL: http://littlevoice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0