Grammy

Somnade till och vaknar igen ett par timmar senare som sig bör. Zappar runt lite och hamnar efter ett tag på kanal 9. Grammygalan i all dess glitter och girlanger öser på för fullt. Häftigt, tänker jag, när gick det av stapeln?
Men fasen det är ju live! Tror jag icke på. En liten skitkanal som 9:an kan inte ha rättigheterna till Grammygalan.
Det visar sig stämma. Jag hade ingen aning om detta. Kanske för att jag inte är så insatt i dagens populärmusik. Amy Winehouse tar hem fem priser av de sex hon nominerats till. Årets låt kan jag i viss mån hålla med om, men inte årets album. "Back to black" har EN bra låt och jag behöver inte nämna vilken det är. Sen gör hon ett liveframträdande som ger mig blandade känslor. Hon är stel som en pinne och är inte bra helt enkelt. Vad det beror på ska jag inte älta i då hon inte är min största idol.
Kul att Foo fighters får Grammy för bästa hård rock. Gillar dom mer och mer. "The pretender" är nödvändigtvis inte deras bästa låt genom tiderna, men folk börjar få upp ögonen för dom, och dom bjuder på sig själva väldigt mycket.
Hur som helst så är det roligt att se på hur alla spökar ut sig och är skitballa på scen. Blir det jag som en dag står där uppe så lovar jag att inte säga "YO" eller "WAZZUP". Vidare kan jag också garantera att jag kommer att bära en lantmannakeps med grön transparant skärm á la 80-tal. Jag kommer att öppna dörrar till en helt ny modevärld.

När vi ändå är inne på musik så vet de som känner mig att jag inte är nån Kent fanatiker direkt. Har väldigt svårt för dom. Har dock lyssnat på deras låt FF. Fastnade direkt för den. Tycker inte Jocke Berg ska ta åt sig all äran. Vad jag gillar med den låten är de franska inslagen som sjungs av Nancy Danino. Väldigt fint.

Nu har jag erkänt att jag gillar en Kent låt. Vad mer kan jag göra för att sjunka djupare?

Grâce à toi à nouveau je respire.



Fick höra förra helgen att jag ser ut lite som Heath Ledger. Sånt är alltid trevligt att höra, förutsatt att dom menar medans han levde. Väldigt tråkigt att han dog. Gillade verkligen honom. Otroligt duktig skådis som kunde spela allt från komedi till drama. Ser fram emot när nya Batman kommer ut i sommar. Den verkar ruskigt bra.

På tal om mig själv och andra snyggingar hade jag två givande samtal igår med ett par trevliga damer. Ett på telefon och ett på msn. Vill tacka T och L för det. Nu vet jag vad en snygg man är. Nu saknas bara att jag ändrar min sexuella läggning. Nästa liv kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0