Jobb

Bara halva dagen har gått och redan har mycket hänt.
Min ställföreträdande gruppchef ringde in på mobilsvar tidigt på morgonen och sa att jag var tilldelad en plats på bandvagnsutbildning. När jag senare pratade med honom ville han att jag ska bli förare då jag har en bakgrund inom terrängfordon, många i plutonen är jägare eller liknande. Nu är det lite skillnad mellan bandvagn och stridsvagn. Bara viktskillnaden är 60 ton. Sitter och funderar på hur länge det kommer att ta innan jag kör sönder den första bandvagnen. Skall dock bli roligt.
Vidare så ringer min syster och undrar om jag kan jobba på fredagkväll som bartender på en av studentpubarna. Ni som läst ett av mina tidigare inlägg vet att jag inte är så sugen på att jobba här i Sverige. Men nu är det min syster som frågar och jag ser faktiskt fram emot det. Jag är nog lite rostig i gångjärnen eftersom jag inte jobbat sen i somras, men det ordnar sig nog. Ska bli roligt att se skillnaden mellan en studentpub och en internationellt känd hotellbar. Kom just på att jag inte vet hur man gör en "Ragnar" eller en "Gröna hissen". Måste sätta mig ner och kolla igenom recepten. Frågar i och för sig någon efter en sån drink kommer jag bara rekommendera nåt annat. Något lite ballare. Skulle inte förvåna mig om min syster vill ha en "Strawberry daquiri" eller liknande.
Måste också träna lite mer på min flairing (jonglering med flaskor, shakers m.m.). Jag har aldrig haft ett stort intresse för flairing, men lite ska man kunna bara för att underhålla. Tyvärr så vill många nya bartenders lära sig flairing innan de kan blanda drinkar ordentligt. Jag har mött många som är hejare på flairing, men kan inte ens blanda en Gin och Tonic. Inte bra.

Gänget och jag (den långe, längst bak) på Ronnie Scott´s i London. Troligtvis några av världens bästa bartenders jobbar där. Kanske inte jag, men några andra.
image10



Hocine bibo aut in eum digitos insero?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0