Komedi

Har sett två otroligt roliga filmer nu på sistone.
Den första är "Oh, vilket party" med den legendariske Peter Sellers. Han är helt klart en av mina favoritskådisar. Jag har alla Rosa pantern filmerna, men saknar "Oh, vilket party". Den som inte sett någon av hans filmer borde snarast göra det. Även "Dr Strangelove eller hur jag lärde mig älska atombomben" är en klassiker. Jag skrattar så jag ligger och vrider mig i soffan.
Den andra filmen är "Reno 911". Det är egentligen en TV-serie där dom driver med "Cops" som går på 6:an. Men dom gjorde en film för ett tag sen som jag skaffade. Det är nåt av det roligaste jag sett. Helt sanslöst bra. Det filmas som en dokumentär, precis som "Cops". Uttrycket "What the fuck, man" har fått en helt ny innebörd.

Det var allt jag hade att säga den här gången. Är inte mycket vettigare saker som händer just nu. Fast i helgen blir det nog två-dagars sjukvårdsutbildning. Kan bli riktigt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0