Landslaget!

Gick in på min moderklubb Undroms IF:s hemsida och vad skådar jag?! Dom har absolut höjt standarden på hemsidan genom att lägga in en bild på lilla Jag när jag sommaren 2001 fick spela en uppvisningsmatch med Sveriges landslag från 1974. Visst, det är bara på min rygg, men ack vilken rygg sen! Fick hoppa in i 2:a helvlek då deras målvakt Hagberg skadade sig. Saken var att jag blev tillfrågad att spela, men jag avböjde först p.g.a. en fläskigt infekterad stortå. Men efter "mildare" påtryckningar av nära och kära så spelade jag med stor smärta. Tur att jag har hög smärttröskel då, även om jag ville gråta och skrika varje gång bollen nuddade min högra stortå. Men jag bet ihop och visade inget.
Visst var dom inte i sina ungdomsår, men jäklar vad gubbarna kunde lira. I laget ingick bl.a. Ralf Edström m.fl. Vi spöade ett kändislag från Ångermanland med bl.a. Magnus Wernblom (Ja, det är han i MoDo). Givetvis höll jag nollan och fick göra några riktiga superräddningar. Inget skryt, bara ren fakta. Det finns bevis som förevigades på film. Sen blev det eftersnack med laget och signera autografer. Fick lite blodad tand för livet som fotbollssuperstjärna. En dag man sent kommer att glömma.

image2

Här är 2 profiler från VM laget 1974 . I mitten legenden Björn Nordqvist, flankerad av till höger den lille backterriern Janne Olsson (Åtvidaberg) samt Undromssonen  Jonas Karlsson som fick hoppa in i mitten av andra halvlek sedan Göran Hagberg skadat sig. (snodde texten från Undroms hemsida).

Ett litet tillägg är att med en högerback som Janne Olsson kunde jag ha spelat med ögonbindel. Målvakten är den som egentligen ska styra och ställa, men Janne gjorde ett fantastiskt jobb. Bättre spelare har jag inte haft äran att få dela fotbollsplan med. Sen om han säkert också knäcker mig lätt på halvmaran kan jag diskutera en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0