Matglad

Jag gillar, som en del vet, matlagning. I matvärlden har jag en stor idol. Per Moberg är helt enkelt en gud. Han är inte tekniskt perfekt, men han levererar. Jag skrattar högt åt hans köksliga äventyr. Jag har aldrig gillat matlagningsprogram, men Vad blir det för mat är så bra att det finns inget annat. Jag vill köpa DVD boxen när den kommer ut..............om den kommer ut. Han svär och svettas. Han går inte efter boken, han kör sitt eget race.
Jag tittar mycket på Jakt & Fiske och trodde att Pers matlagning bara skulle bli ett litet inslag på slutet av programmet, precis som Iain Hewitson på slutet av varje episod av Rex Hunt´s fishing adventures. Men Per tar över Jakt & Fiske, han får eget program. Jag applåderar dig Per.
Per är männens man. Han inte bara jagar. Nej , han kan tillaga det nedfällda bytet också. Läser du det här Per så får du gärna masa dig upp till Ångermanland för lite jakt. Givetvis ingår bastu och öl.
Jag älskar det faktum att han skulle ställa upp i en intervju, men gick dit och sa till reportern; -"Skriv bara att jag är en skitstövel". Sen gick han hem och vilade. Jag gillar inte egon, men detta är inte egoism. Det är ironi.
Han har uttalat odödliga fraser. "Skönt att det inte kommer hit några människor som ska äta av min mat idag. Jag hatar människor!" är bara ett av många.
Ni som inte sett det ska omgående göra det. Skäms ni ignoranta dårar som inte gör det.


image9


Conlige suspectos semper habitos!

Kommentarer
Postat av: Christina

Vi har samma Gud du och jag. Där jag bor finns det dock en oskriven lag om att man måste tro på den kristna guden eller Foppa, jag tror på Per.Kan inte missa ett avsnitt. Borde förresten inte alla avsnitt samlas på DVD som allt annat gör? Per varje dag i veckan skulle vara något utöver det vanliga. Kul läsning förresten. Du blir ett bokmärke =)

2008-02-25 @ 14:48:00
URL: http://littlevoice.blogg.se
Postat av: Christina

Alltså vi måste ta en allvarlig diskussion angående vem som är kungen av is. Mario Lemieux eller Gretzky. Ok The great one anses vara världens genom tiderna bästa spelare men det betyder ju inte att det är sant? KENT anses vara vårt lands bästa band medan jag mer finner dem som ett par avdankade emogubbar utan någon form utav utstrålning och fantasi. Lemieuxs handledsskott och teknik gick inte av för hackor och namnet Mario låter ju faktiskt lite hårdare än Wayne..inte sant? Mario is my man, ja tätt efter Per då. Jag lägger dessutom DVD-samlingen på dina axlar, du kan väl ordna det när du blir statsminister för KD? Fortfarande sjukt kul läsning förresten. Fortsätt så och du har en bloggstalker på halsen =)

2008-02-26 @ 13:15:32
URL: http://littlevoice.blogg.se
Postat av: Christina

Eskefeurat haha "det finns ett folk av en särskild sort"sjunger* Jag tror jag måste gå igenom lite musikvett med dig oxå. Vet hut pojk. Jag gillar Tobey Orr bättre, men Bobby får mig att tänka på Dallas och mickfrilla. Kallades inte Gordie Howe för Herr armbåge eller något liknande? Men du har helt rätt man kan inte jämföra en målvakt med en back osv. Jag lovar att vara en snäll och trevlig bloggstalker, du kan lita på mig. Bara jag får en DVD signerad och
gratis =)

2008-02-26 @ 14:02:15
URL: http://littlevoice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0