Matglad

Har haft många diskussioner med min käre flatmate angående mat. För att göra en lång process mindre dryg så lägger jag bara in en bild på en enkel och vanlig middag jag gör ibland. Spaghetti med bacon, champinjoner och vitlök. Självklart ska det saltas, peppras, olivoljas och sen lite chilli som hornen på geten. Tar fem minuter att göra, är nyttigt (eller nja) och det smakar fantastiskt. Jag har alltid sett mig som en renodlad bartender och inte kock. Ge mig vilken dryck som helst och jag trollar fram nåt briljant och gott. Däremot i köket har jag varit lika smidig som en noshörning i en glasbutik. Men sen c:a ett år tillbaka har jag upptäckt matens magi, och då menar jag inte bara att äta. Har alltid varit ruskigt bortskämd av en mor som inte många kockar i världen kan hänga med, så det har inte varit lätt att leva upp till hennes standard. Men nu trollar och trixar jag för fullt i köket med brilljanta resultat. Däremot tycker min flatmate annat, men det är hans förlust. Med det menar jag inte att jag är dålig, tvärtom. Jag garanterar att min framtida flickvän/fru/sambo/drottning kommer att bli mycket bortskämd, då jag inte bara lagar god mat. Nä, den här toffeln diskar också. Grattis till dig!
image3

Inte världens bästa bild, men va fasen. Betänk också att detta är väldigt enkelt lagat och upplagt då det är endast för mig. Och JA, Queens biografi är grymt bra. Läs den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0