Melodifestivalen

Jaha. Då är vi tillbaka i melodifestivalsträsket. Jag ska direkt och utan fjås erkänna att jag sitter och ser litegrann av programmet bara så jag kan erhålla en någorlunda bakgrund för att kunna såga programmet vid fotknölarna. Jag tillhör pensionärsgänget som kommer ihåg när det fanns en stororkester bakom varje artist/artister. Det var tider det. Man samlades ett helt gäng eller flera familjer hos någon. Man åt och drack gott. En kväll på året.
Men nu jäklar ska det vara en held drös med kvaltävlingar och det ska sjungas på engelska så man kan sälja bättre utomlands (läs Baltikum och Polen). Sen är det som vanligt att det är viktigare att se bra ut och ha en ball image än att kunna sjunga.
Snabbt inlägg innan jag glömmer bort; Amy Diamond har större glugg mellan framtänderna än mig.
Nä, melodifestivalen kan dom gärna få ta bort från tablån om dom vill, man kan ändå inte tävla i musik. Nuförtiden finns ändå andra "musikprogram" som Idol m.m. Simon Cowell har ändå mördat musikvärlden så det räcker.
Fick just en dum idé att skriva upp min startlista på 10-15 musiker som kan få ställa upp i min melodifestival. Tyvärr, Amy, du platsar inte. Ska plåttra lite på den så får jag återkomma med pompa och ståt för att presentera den.
Hon som sjunger bidrag nummer sju, "Visst finns mirakel", har en vinnares utstrålning.....................INTE! Vissa människor är inte födda för att le.
Förresten så visar dom NHL på Canal+. Rangers slaktar Flyers. Det har även snackats att Foppa ska till Flyers eftersom han tackat nej till lag som Predators, Red Wings och några till.
Nä fy fan! Christer Sjögren sjunger på melodifestivalen! Nu måste ta några minuters eftertanke så jag inte säger nåt jag kommer att få ångra. Nä, jag mår uppriktigt illa.
Jag ber om ursäkt för alla personangrepp. Jag är inte sån som sysslar med sånt, men ibland kan inte ens jag hålla tyst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0