Panik

Tänkte vara lat igår och sova i soffan. Är ensam hemma i helgen så då kan man lyxa till det lite. Köpte lite lösgodis, saft och annat smått och gott. Kollade på "Dune" (grymt härlig film) och "Suicide kings" (också väldigt bra). Som jag skrev i tidigare inlägg så var jag så jäkla trött så jag låg och hade problem med ögonlocken. Men jag verkar ha utvecklat en reflex som endast fungerar om det visas sport på TV. NHL-match på Canal+. Ducks vs. Devils. Inget höjdarmöte, men kul att se hur dom spelar nu när vi kommer närmare Stanley Cup. Jag tror ändå Redwings tar hem allt. Hur som helst. Jag somnar till då och då av helt naturliga skäl. Dock är det som en elstöt går igenom kroppen varje gång så jag vaknar direkt för att kunna återuppta matchen. Ballt va?! Detta händer bara när det är idrott.
Efter matchen tänkte jag att jag skulle hinna läsa lite. Har läst klart JRR Tolkiens förord. Men nu är det hans son, Cristopher som även han har skrivit förord. Applåder! Saken är att när man väl tagit sig igenom alla förord och liknande, är man trött och kanske inte orkar börja läsa boken. Men jag är tuff.
Helt plötsligt känner jag att jag inte kan andas ordentligt och att det är ett väldigt tryck över bröstkorgen. Hjärtinfarkt tänker jag, och hinner även klämma dit ett dramatiskt "Jag är för ung och vacker"!
Tar mig till sans efter ett par skunder och upptäcker då bidraget till hjärtinfarkten; Jag låg som sagt var och läste. Jag somnar nånstans mitt i Cristopher Tolkiens förord. Nu vet jag inte vad jag gjorde så jag får gissa mig fram. Men jag slog nog igen boken och istället för att lägga den på golvet eller bordet så lägger jag den på min bröstkorg (jag ligger ned). Som jag sa tidigare så är det den största bok jag äger och den väger X-antal kilon. Helt naturligt ligger boken och trycker över bröstet och efter ett tag börjar det kännas. Där har ni min hjärtinfarkt.
Löjligt, eller hur?!

Nä, nu ska jag dricka klart min vitamindrink och sen gå och handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0