President

Nu verkar det som att jag har dragit ihop en beundrarskara som vill att jag ska bli president, statsminister eller t.o.m. diktator. MSN och mail har överösts med lovord. Jag kan inte mer än säga att jag är djupt rörd. Jag lovar att bli en jätteduktig statsminister.



Då har äntligen cirkusen kring Foppa fått ett oanat slut. Han skrev på för sin gamla klubb Colorado Avalanche. Jag säger varken bu eller bä utan väntar på vad tiden har i bagaget för honom. Han har fått specialkonstruerade skridskor av en ingenjör och nu ser det ut som att han kommer in i säsongen lagomt för att hinna vinna skytteligan. Kanske Colorado rycker upp sig nu när Sakic får spela med sin lekkamrat igen. Kan inte annat än att funderar på om jag ska fortsätta att hålla på Detroit eller om jag måste börja hålla på Colorado? Jag är inte den som byter lag lite hur som helst så det känns som att det här behövs en ordentlig tänkare över.



"Die sonne scheint und die schnee leicht froh"...........ungefär. Så kan vi beskriva dagens väder här i Umeå och Nydalahöjd. Människor är ute i det vackra vädret och pratar och skrattar. Det rastas hundar i alla former och färger, de hoppar och rullar i snön de små liven. Jag kan inte låta bli att tänka på låten "Turistens klagan" av mäster Kees, den med de skrattande barnen, och jag suckar nöjt med ett leende. Jag blickar ut genom det soldruckna fönstret och skulle inte bli förvånad om några rådjur hoppade fram ur skogsdungen vid parkeringen. En otroligt vacker dag som fru Fortuna har bestämt sig för att skämma bort oss med. Ja, jag ska nog gå ut.
Jag ska gå ut på stan för att bråka på CSN varför jag inte fått mitt lilla plastkort.
Sensmoral: Ingen dag är perfekt.




Recedite, plebes! Gero rem imperialem!

Kommentarer
Postat av: Nicklas

I helvete att du ska hålla på Colorado när de underbara Röda Vingarna finns!

2008-02-26 @ 16:17:40
URL: http://www.lifelivers.com
Postat av: Christina

Ja jag har lite underliga drömmar, jag är lite underlig när jag är vaken med sägs det. Men på ett bra sätt =) Sedan kan du skippa både Detroit och Colorado. Vancouver it the shit.

Don´t Cry är mkt bra, eller vörnt grine med pistolen´och blommen´som vi i norrland säger. Det fanns lite musikvett långt där inne ändå. Lyfter hatten

2008-02-26 @ 17:55:33
URL: http://littlevoice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0