reser

Nu har jag (eller mina föräldrar) bokat in en resa i slutet av mars till London. Jag ska med min Far se Sverige spöa Brasilien i fotboll på Wembley arena! Jag har redan valt ut det modet som gäller. Det blir sverigetröjan med stort Norrlands guld-tryck på ryggen. Till det har jag en mössa som jag fick av "Nicke" Bodin när jag var liten. Ja, gott folk, det är en klarblå SCA fiskemössa. Oj vad brassarnas sambabrudar kommer att avundas. Tur att jag är ödmjuk.
Sen åker jag tillbaka till "´Mitt hem" igen i april med min roommate Masse för att se West Ham. Kan detta bero på att jag saknar mina föräldrar? Men dom kommer ju hit på onsdag! Ska kolla feber och sen ta blodprov.



Fikadejt. Jag var på dejt numero dos igår. Jag måste säga att jag har roligt med fröken "Yatzy". Resten av det får ni fundera på.



Jobbade inatt på E-puben. Syrran och hennes kompisar kommer upp till baren när jag bara varit där i c:a 15 sek och beställer 6 cosmos. Jag frågar en av killlarna om dom har limejuice. Jo, säger han, och pekar på rosies limecordial. Jag ger tummarna upp och använder sen upp kvällens rantion (hur f-n stavas det) av limes till 5½ cosmos. Dom smakade säkert skit men det är det bästa dom kunde få ut av mig vid det tillfället.
Måste säga att dom jag jobbade med var helt fantastiska, även om jag vet att det stället kan behöva lite mer profesionell hjälp. Jag älskar det faktum att de sket i att jag är bara en vanlig svensson. Vi hade roligt och jag måste erkänna nu att mitt hjärta tillhör ekonomerna. Till mitt försvar ska erkännas att jag öppet och manligt sa till dom att jag aldrig i h-vete kommer att plugga ekonomi. Dom nickade, men samtidigt ville veta varför inte. Jag sa bara att det område tillhör min syster och att jag har andra områden att utforska.
Brandman är fortfarande prio 1. Jag ska fortfarande söka polis, så det är prio 2.


Nihil est--in vita priore ego imperator Romanus fui. 

Kommentarer
Postat av: Fröken Yatzy

Är det ranson du menar kanske? :P
Tur det inte blev nån middag idag. Du hade inte velat umgås med mig. Är sur som ättika. Fast visserligen tror jag du hade lyckats få mig på bra humör, men ändå...

2008-02-23 @ 10:22:38
Postat av: Libitina

Superbt att det funkar bra med dejtandet. :)
Själv har jag hittat en drös nya filmer att förkovra mig med.
Tummen upp från mig. Ha det gott. :)

2008-02-24 @ 11:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0