Rock -89

Sitter själv här i stugan en fredagkväll och har otroligt långtråkigt. Lite skönt att få varva ner, men långtråkigt. Ska på fest imorgon så det ser jag fram emot.
Hur som helst sitter jag och rotar igenom mina gamla videoband. Ja, jag har kvar några av dessa antikviteter. Måste lägga över en del på DVD. Efter ett tag hittar jag ett band som är markerat "ROCK -89". Hade totalt glömt bort att jag hade kvar det. Anno 1989 gick det en stor rockkonsert i Tyskland. Alla stora artister var där. Förstå nöjet i att slänga i videon, poppa lite popcorn, blanda lite lingondricka, luta sig tillbaka i soffan och njuta av 1989 års värstingar. Artister som Roxette, Tina Turner, Chris De Burgh, Milli Vanilli, Bonfire, David Hasselhoff, Depeche Mode, Erasure, Fine Young Cannibals m.fl.
Det var strax innan Dave Gahan i Depeche Mode dök lite för djupt ned i knarkträsket. Dom kör "Personal Jesus" och " Enjoy the silence" och dom levererar.
Det är även en av de sista konserterna, om inte den sista, Milli Vanilli gjorde innan skandalen var ett faktum. Det var inte dom som sjöng. Den ena, Rob Pilatus, begick självmord tio år senare och "The Real Milli Vanilli" floppade.
Favoriten måste ändå vara alla våran egen David "Hoffmeister" Hasselhoff. Han släppte några smöriga skivor och var jäkligt stor i Tyskland i slutet av 80-talet och början av 90-talet. Han kliver upp på scen och tar över allt. Han tar kort med en liten tjej och flörtar med farmödrar. Vilken man! Han är ett föredöme för oss alla av det maskulina släktet, bortsett alkoholism och pizzafrossande.
Så fort jag har fixat så jag har konserten på DVD, lovar jag att sätta igång massproduktion och donera ett ex till var och en av mina nära och kära då jag anser att ett sådant evenemang inte ska förkastas. Jag vet, jag är snäll.


image8


Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0