stuntjunkie

Telefonen ringer 08:00. Det är min kära skola som vill bekräfta min adress. Jag hoppas jag uppgav rätt, då jag inte kommer ihåg mycket av samtalet. Det gör jag aldrig tidigt på morgonen. Ska gå ner sen till skolan och kolla.
Oförmögen att somna om intar jag då en stadig frukost bestående av diverse animaliska och vegetariska produkter. Sjunker ner i soffan och slår på min vän TV:n. Masse ligger fortfarande och sover så det ger mig tid över att kolla in mina favoritkanaler. Discovery, Animalplanet, TV4 fakta m.fl.
Stuntjunkies går på Discovery. Många vet att jag gillar fart och fläkt, även om jag har lugnat ner mig på äldre dagar. Jag tror jag har blivit rädd för att göra illa mig. Inte bra, defenitivt inte Jonas. Måste skärpa mig. Har länge funderat huruvida det gör ont att bryta ett ben i kroppen. Inte för att jag sitter i soffan med en hammare och måttar slag mot smalbenet.
Stuntjunkies är roligt att se. Jag är imponerad av de som utför sina extremstunts. Däremot är jag inte imponerad av programledarna, Eli och Perry. Dom är s.k. "experter" inom tuffa saker. Men det enda dom gör är att stå vid sidan om i coola kläder och kommenterar saker som -"If the parachute doesnt unfold, he´s gonna die". Jäklar! Det tänkte jag inte på.
Sen när stuntet är avklarat springer dom runt likt barn, på deras första sommarlovsdag, och skriker -"YEAH, DUDE! We did it"!!!
Vi? Jag vill gärna se dom hoppa utför ett stup med motorcykel och fallskärm innan dom säger "Vi".
Snälla Discovery: Sälj, eller donera, programmet till MTV. Åtminstone Eli och Perry. "Coola" människor som dom hör hemma där med TRL, Next m.m.
Påminnelse: Önska mig fallskärmscertifikat i födelsedagspresent av mor och far. Jag fick ju aldrig MC-kort (inte för att jag är bitter över det). Kom just på att jag gjorde det teoretiska om fallskärm i lumpen innan vi kärva stridsvagnsapor (jo, vi kallade oss för det) inte fick göra det längre. Befälen tyckte mer om tvåveckorsövningar i skogen än fallskärmar.
 



Sentio aliquos togatos contra me conspirare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0