Superbowl XLII

Då har ännu en superbowl avgjorts. NY Giants vann mot New England Patriots. Kan inte mer än medge att jag gillar amerikansk fotboll mer och mer. Har testat att spela några gånger och älskade det. Tyvärr är utbudet inte så brett här i Umeå, kanske ska starta ett lag.
Hursomhelst var det en grym match. Patriots var stora förhandsfavoriter eftersom de inte förlorat en enda match (18-0) under hela säsongen. Det enda lag som gjort det tidigare var Miami Dolphins -72. Hade laddat upp med öl, tzatziki, grönsaker och diverse annat nödvändigt. I halvtid leder Patriots med 7-3 och de senaste 20 åren har inget lag som legat under i halvtid vunnit Superbowl. Men Giants spelar ett grymt försvarsspel och oftast vinner de som har bäst försvar. Då i 4:e quartern råder quarterbackarnas krig; Giants unge och kritiserade Eli Manning (lillebror till förra årets Superbowl vinnare Indianapolis Colts QB Peyton Manning) mot Patriots superstjärna Tom Brady. Jag sitter och hoppar i soffan när Patriots gör 14-10 med 2:40 kvar att spela. Sen med under en minut kvar att spela gör Giants en touchdown och ett fieldgoal och vinner hela skiten med 17-14. Snacka om sanslöst bra spelat. Manning blir utsedd till MVP och jag är andfådd av det stora spektaklet. Men sen blir jag lagomt gråtfärdig och lamslagen då jag inser att jag suttit och spekulerat innan matchen om jag inte skulle satsa en hundring på Giants och Manning som MVP. Oddsen skulle göra mig till miljonär..............eller åtminstone tusenär. F-n vad jag hatar tveksamheter.
Masse gick och la sig innan matchen och muttrade nåt om hur töntigt och omanligt Superbowl är som vanligt. Svårt att ta sånt seriöst från nån som håller på Malmö IF i hockey.
Joel ringde just när sändningarna började och pratade i en timme om regler och annat som är nytt i hans värld. Även Hasse hade laddat upp med whiskey, grönsaker och dip hemma i Sollefteå, men som vanligt somnade han under 2:a quartern. Så allt var som det ska.
Mitt lag, Oakland Raiders, kom näst sist i NFL så det är heller inget nytt. Sitter och hoppas på ett smått mirakel till nästa säsong så dom åtminstone tar sig till slutspelet.



Fick under söndagen också svar på ett stort mysterium som uppstått här på Rullstensgatan 27B. Under förra veckan damp ett mindre paket ner i våran brevlåda adresserat till Masse. Detta paket innehöll Unibets CD-skiva som är nåt av de sämsta och mest idiotiska låtar jag hört. 10 versioner av Unibet-sha-la-la-la-la, sjunget av de mest talanglösa människor jag hört i olika versioner. Inte ens de sämsta från Idol är så urusla.
Jag frågade Masse om han beställt nåt sånt urbota töntigt, men icke. Tänkte mobba honom sanslös, men höll band på mig själv, hur svårt det än var.
Då, i söndags, läste jag masses klasskompis klasses blogg ( www.clarry.blogg.se ), och det visar sig att han haft tråkigt och beställt skivorna till diverse klasskompisar. Originellt Klas, originellt. Skivan funkar nog bra som frisbee till sommaren. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0