Varför inte jobba i Sverige?!

Många som har frågat om jag inte ska jobba extra på krogen här i Umeå. Visst skulle det vara ballt med lite extra klirr i kassan.........men nu är det som sådant att efter X-antal besök på diverse krogar/barer här i Umeå kan jag bara konstatera följande:


1.
2:a, 4:a eller 6:a systemet som gäller för drinkar fattar jag bara inte. En cosmopolitan ska smaka cosmopolitan och inte som vanlig juice.


2. Människorna som skirker och vill ha en stor stark till. Vill inte vara nedlåtande, men är det ändå. Har inte tålamod med svenskar, hur mycket jag än älskar oss. Hade det varit i nån av de barer jag jobbat i så skulle hälften av de som köar åka ut illa kvickt.

3. Byråkratin. Orkar bara inte gå in på det, men är övertygad om att byråkratin uppfanns i vårat avlånga vackra land.

Finns många fler petitesser (hur f-n stavas det?) jag skulle kunna gå in på, men det är slöseri med mitt tangentbord och moder jord. Nä, stäng av datorn och gå ut i naturen ett tag och njut av det moder jord kan erbjuda. Ett annat alternativ är att gå på krogen och kolla in människor. Skåda miraklet människan! Vi är så genialt konstruerade för fel ändamål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0