kastrullstrul

Idag känner jag mig energiskt slö. Jag verkligen kämpar för att ligga i soffan och äta glass. Hela dagen har gått åt till att besöka det eminenta Ersboda för att uppsöka en kastrull som rymmer minst 10 liter. Inte en kastrull i sikte. Jo på Electrolux fanns flera stycken, men tyvärr så var priset ganska saftigt. 750 riksdaler kostar deras billigaste stora kastrull. Jag antar att det är kastrullernas svar på Lamborghini. Ingen kastrull betyder ingen sommrig grönsaksgryta. imorrn ska jag fasen vända ut och in på Umeå i min febrila jakt efter drömkastrullen.
Hade en intressant konversation igår som väckte den alpina Jonas. Att jag inte har åkt något i vinter är näst intill skandal. Nej, det är en skandal. Det finns nästan inget bättre än att få tumla runt i pudersnö på ett par skidor. En brant backe med många avsatser som man kan flyga utför. kommer aldrig glömma när jag var ung och dum och hade ring i örat. Lanne och jag var ute och åkte när han körde rakt in i mig. Jag flög iväg som en vante och en gren slet bort ringen. Vit snö blev raskt röd. Ingen mer ring i örat efter det.
Kanske drar fram vita blixten imorgon och beger mig upp i slalombacken. Låter som en riktigt bra idé. Lite svårt bara med skidor utan stålkanter, men finns bara viljan så ordnar allt sig.
Annan kuriosa är att Masse och hans tjej spelade bowling idag medan jag shoppade. Masse vann, såklart, och lyckades skrapa ihop hela 189 poäng. Tur att killen är ödmjuk vid vinst och att man inte behöver lyssna på hur jäkla bra han är på diverse idrotter. Måste iväg jag också och bowla nån dag och visa var skåpet ska stå. Så mycket att göra men så lite tid.
Nä nu ska jag avnjuta den glass som jag har längtat efter hela dagen.




Sona si Latine loqueris.

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Jag tycker vi styr en bowlingkväll sen till våren! Discobowlingen i Umeå jävligt rolig. Sen Jonas, du har inte funderat på att kanske minska receptet lite så att det får plats i en mindre kastrull? ;)

2008-03-05 @ 19:55:10
URL: http://setras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0