köinstruktioner

nu sitter jag här i mina föräldrars lägenhet i en pittoresk del av London. Fåglarna kvittrar, solen skiner och jag ska ut i parken och ha en picknick...........eller inte. Det blåser kraftigt och då och då dyker det upp en skur av snöblandat regn. Bussresan igår gick bara bra och fortare än jag tänkt mig. Flygresan kommer jag inte ihåg mycket av då jag har en tendens att somna strax efter take-off. dock vaknade jag c:a fem minuter innan landning av att planet krängde ordentligt. Jag har inga som helst problem med det, men en del medpassagerare gav upp några isande vrål. Muskulöse killen som satt bredvid mig var helt plötsligt inte så kaxig längre och höll på att krossa sin tjejs hand när vi hoppade runt på några hundra meters höjd över marken. Det verkar blåsa lite tänkte jag lite snabbt innan planet gjorde en slamdunk ner i landningsbanan och så var det äventyret över. Muskulöse killen fick färg i ansiktet igen och blev strax mer talförig och bad sin flickvän om ursäkt. jag kunde inte låta bli att småfnittra lite inombords. Det visade sig att en ordentlig snöstorm hade dragit in över flygplatsen. Ingen dålig mottagning av engelska SMHI måste jag säga.
Sen gick allt som på räls och 25 minuter senare sitter jag i bilen med föräldrarna och måste redogöra för dom vem L är. Dom ska ha en eloge för att de inte sprack av nyfikenhet utan behöll sitt lugn innan jag började förtälja historien. Avslutade kvällen med en fantastisk (som vanligt) gryta och sen sömn.
Idag ska jag nog ringa E och se om hon vill hänga på och ta en fika och sen blir det lugnt ikväll.

Köinstruktioner är nyckelordet. Kära medsvenskar; LÄR ER KÖA, FÖR F-N!!! Ursäkta mitt kraftuttryck, men igår när vi skulle boarda flyget höll jag på att få spel. Svenskar kan inte köa. Hur jäkla svårt kan det vara att ställa sig bakom personen framför sig? Tydligen väldigt svårt. Folk trängde sig före från vänster och höger, uppifrån och ned. Vi borde alla ta lektioner i kökunskap från engelsmännen. De är inte duktiga på mycket, men hade köning varit en OS-gren hade britterna vunnit guld flera gånger om. Här har det till och med varit böter på att tränga sig före i busskön, och det är ingen dum idé. Nu är det självklart inte alla som tränger sig före, men tyvärr alldeles för många. Nä, nu skärper vi oss och är lite trevligare mot våra medmänniskor. Vi behöver inte ta varandra i hand och dansa in i solnedgången, men att visa lite respekt har ingen dött av.
Nä, nu ska jag in till stan och nöjesköa litegrann.



Ad astra per aspera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0