London

Då är det dags för det sista inlägget innan jag påbörjar resan till London. Jag vill inte låta kaxig, men det börjar bli lite av rutin att åka dit, då det blir ett X antal resor dit varje år. Väskan är packad lite tidigare än beräknat, men det gör inget. Kommer ändå att glömma något antar jag, men så länge passet, plastkortet och min sverigetröja är med så är allt frid och fröjd. Passet ja, skaffade jag ett splirrans nytt nu i veckan då väldigt många tulltjänstemän runt om i Europa har skällt ut mig och hotat att inte släppa in mig i deras länder då det hade spruckit upp litegrann. Låter som en bagatell, men inte så jäkla kul att få onda ögat vart man än ska. Som vanligt när man har hämtat ut passet svär man förbannelser över fotot och frågar personalen på polishuset om det inte finns möjligheter att ta om det. Tyvärr går inte det och det kan jag ha viss förståelse för, men lite skäms man när kortet ska synas i tullen. Tur att jag är mycket snyggare i verkligheten.
På onsdag går det stora spektaklet av stapeln och anledningen varför jag åker till storstan. Sverige versus Brasilien på det mäktiga Emirates stadium. Ska bli riktigt roligt även om brassarna vinner. Var på Emirates stadium i somras då jag och min far såg Emirates Cup ( Valencia - Inter och Arsenal - Paris SG) så lite veteran måste jag ändå vara.
Nä, nu ska jag slänga mig i duschen i förhoppning att jag ska vakna till lite så jag åtminstone kan ta mig ned till Ghettocentrum för att hoppa på bussen till Fjollträsk. Kommer att sova hela vägen ner tror jag då det inte har blivit någon sömn alls inatt. Dom visade NHL på Canal+ och det är mycket roligare än att sova. Filmerna på bussarna brukar ändå vara så kassa att sömn är att föredra.




Nemo me impune lacessit.

Kommentarer
Postat av: L

Ja tänk att pass o liknande handlingar alltid ska tas den dagen make-upen ser ut som skit o håret är i en frisyr som skulle göra Yeti grön av avund. ;)

2008-03-22 @ 06:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0