matsäkerhet

Idag hittade jag äntligen min idealkastrull. Känns skönt att detta mycket komplicerade fall nu är ett avslutat kapitel i mitt liv. Självklart blev det då en somrig grönsaksgryta som tillagades under aftonen här på rullstensgatan. Vilka dofter detta storkok frambringade och ännu en gång har jag överträffat mig själv.
Vad menar jag med matsäkerhet undrar ni nog säkert? Jo, för att piffa upp den somriga grönsaksgrytan hade jag också köpt Habanerochili. Ni som känner mig vet att jag gillar när det hettar till. Habanero är den starkaste chilin på marknaden och kan vara farlig att hantera. Man kan lätt få brännskador och irritationer på  huden om man inte tänker på matsäkerheten. Vilken tur då att jag är lite av en hobbyexpert i ämnet. Ingenting är för farligt om man använder korrekt utrustning brukar jag så käckt uttrycka mig. Jag kan särskilt varmt rekommendera skyddsväst m/90. Den är totalt värdelös mot granatsplitter men alldeles utmärkt vid habanerohantering. I min ena hand (självklart bär jag tjocka handskar) kan ni skymta ett litet rött föremål, detta är habaneron. Den ser liten och ofarlig ut, men är stark nog för att kunna knocka en fullvuxen elefant. Där ser ni att matlagning kan vara extremt tufft om man bara vill det.


image14



Solum potestis prohibere ignes silvarum.

Kommentarer
Postat av: Libitina

Jag tror det blev agent orange av den där grytan :/

2008-03-07 @ 17:34:26
URL: http://Libitina.blogg.se
Postat av: Nicklas

Hahahaha :D Själv har jag intagit en middag lagad av min mor ikväll, utsökt!

2008-03-07 @ 18:10:37
URL: http://setras.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag skulle gett nästan vad som helst för att få se det där!

2008-03-07 @ 22:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0