panikstäda

Kan inte sova såhär på morgonkvisten. Bestämmer mig då för att röja upp lite inför det besök som stundar senare idag. Ni vet hur det är när man tycker att jobbet är gjort, men likt förbannat hittar du alltid något mer som behöver putsas och/eller poleras. Sen när gästen dyker upp så upptäcker du till din stora fasa hur mycket som du har missat och hur snuskigt lortig lägenheten/huset/palatset är. Panik sprider sig i din kropp och genast börjar tankarna luta mot hur du ska kunna bortförklara sopberget som ligger i ena hörnet.
Fast nu är jag inte som dig kanske. Jag är trots allt en ung man i mina bästa år som man nästan förväntar ska leva lite bohémt. Men nu är det inga undanflykter, nej jag är faktiskt civiliserad.



Lika barn leka bäst har man hört några gånger i sitt lagomt korta, men hektiska liv.
Nu på morgonen lät jag TV:n stå på medans jag röjde upp lite på rummet bland alla dokument, hemligstämplade papper och annat viktigt när TV400 plötsligt visade "Jordan & Peter". Nakenmodellen Jordan och f.d. hunksångaren Peter André har sitt eget program där vi TV-tittare får följa med dom i deras eskapader jorden runt. Det är inte direkt lika givande som "De lärde i Lund", jag förstår inte ens vitsen med programet. Snacka om att vara beroende av bekräftelse. Det jag dock stör mig mest på är att Jordan inte kan prata ordentligt och att Peter hela jäkla tiden måste brista ut i sång eller dra en dålig vits. 
Jordan: Uppsök en talpedagog!
Peter: Du är passé. Inse det!
Helsike, nu blir jag ännu mer irriterad på mig själv. Jag har gjort dom en tjänst med att uppmärksammat dom i det här inlägget. Jag ser egentligen inte såna här program, men blev fascinerad. Antar att det kan bero på att jag är extremt morgontrött. Jag får se det positiva i det här med att jag troligtvis inte kommer att minnas någonting, vare sig programet eller det här inlägget. Jag torde inte vakna till förrän om c:a 1½ - 2 timmar. Ska bli kul att läsa det här då och skämmas över mig själv.
Ännu roligare kommer det att bli när jag vaknat till och funderar vem som har städat så fint här i lägenheten.



Nihil est--in vita priore ego imperator Romanus fui.

Kommentarer
Postat av: L

Ok, du vet att jag är f.d hygientekniker va? Jag ska nog ta mig en ordentlig titt. ;)
Nej, skämt åsido, jag går aldrig hygienrunda hemma hos andra, så hemsk är jag inte. Sen tänkte jag nog titta mer på dig än om du städat under sängen. :)
Syns på några timmar!

2008-03-14 @ 08:55:51
Postat av: Christina

Va fan vinner vi inte ska jag hoppa jämnfota småhopp i triangel för Fröken Lindström. Nu drar jag söderut. Ha en trevlig helg och håll ställningarna från TV-soffan så håller jag ställningarna i E-on

2008-03-14 @ 15:42:52
URL: http://littlevoice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0