Rotisserie

Kommer på mig själv med att sitta och se på TV-shop. Chef Tony demonstrerar "My Rotisserie". Det är en bordsgrill som enligt han kan grilla allt och det med perfekt resultat. Jag kan inte låta bli att fascineras av alla dessa "infomercials", speciellt om de är med chef Tony. Han säljer superknivar till superpriser och grillar som kan genomgrilla en elefant på några minuter. Fantastiskt! Undrar om dom är så jäkla otroliga som han och den söta co-host tjejen säger? Ingen kock ute i den riktiga världen kan möjligt ta honom seriöst. Skulle vilja se honom arbeta med kockarna på mina gamla arbetsplatser. Jag har en aning att chef Tony inte skulle överleva många minuter i den miljön.
Sen har vi den roliga studiopubliken. Dom är lika imponerade varje gång chef Tony skär igenom en tomat eller grillar en tigerräka och dom hymlar inte om det. Nej, det är höga och tydliga "WOW!" och "AMAZING!" som ljuder ut i etern. Jag funderar på vilket sorts kontrakt dom måste skriva under innan de får sätta sig i studion. Jag tror nog det är en hel del roliga klausuler i det med tanke på att troligtvis går mycket fel på en inspelningsdag. Studiopubliken och TV-personalen kommer att brinna i skärselden utan tvekan ända tills Ragnarök där de kommer att bli pinade slavar till oss Asar.
Den tredje gruppen att hamna under bödelns yxa är köparna. Dom kommer inte att brinna i skärselden. De är alldeles för dumma för att pinas. Mer än så behöver jag inte säga.




Valui ad satanam in computatrum meum invocandum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0