straff

Sitter och kollar in vad nytt som har hänt ute i världen. Kan inte låta bli att småskratta lite när jag läser om en 72-årig sexbrottsling i USA som har fått som straff att skylta med att han är en sexualbrottsling. Han måste på sitt hus och sin bil, sätta fast skyltar på vad han dömts för. "A sex offender lives here" och "A sex offender drives this car" lyser med sin närvaro. Han hade förgripit sig på en flicka och en pojke och åkt fast. Jag tycker personligen att skamstraff, som det kallas för, är helt korrekt att använda, speciellt när det handlar om sexbrott. Självklart tyckte han att han skulle straffas, men inte så här. Men så går det.
En svensk kriminolog tyckte inte heller att skamstraff är korrekt, eller inte alltid. Jag kan bara säga en sak; kan vi garantera att de inte lynchas så är det bara bra att hänga ut dom. Låt dom få veta att de är iaktagna av samhället.
Nu så är jag nöjd och har fått gnälla av mig lite.





Erelugntdåela!

Kommentarer
Postat av: Lottie

När det gäller sexbrottslingar som blivit caught red-handed rekommenderar jag faktiskt lynchning eller stening eller kanske bränd på bål... Huvudsaken det gör förbaskat ont. Andra brottslingar kan jag väl ev. ha överseende med men inte sexualbrottslingar.

2008-03-26 @ 07:34:26
URL: http://libitina.blogg.se/
Postat av: A

Måste fan hålla med, från en som vet...

2008-03-27 @ 15:28:43
Postat av: Jonas

Jag försvarar dom inte, skulle det vara skottpengar på dom så skulle det inte dröja länge innan jag slänger studsarn på axeln och går till stadstorget för att passa. Men sånt kan jag inte skriva. Lite jäkla civiliserade måste vi normala människor vara.

2008-03-28 @ 11:19:11
Postat av: Lottie

Nej vännen jag vet att du inte försvarar dom, jag sa bara vad jag tyckte. :)

2008-03-28 @ 18:09:02
URL: http://libitina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0