tzatziki

Solen har nyss stigit upp och detsamma har jag. Kan inte sova då jag lyckades somna igår kväll ganska tidigt. L ligger fortfarande och sover. Lite tidigt att väcka henne tycker jag, gör mig själv en kopp té och sjunker ner i soffan för att avnjuta "Rocky horror picture show". Så jäkla cool film/musikal.
Blev storhandling igår för att göra en brakmiddag som aldrig blev av. Istället åt vi tzatziki, chips, vindruvor och drack té. Idag ska vi ner på stan en sväng och kolla runt lite (skor, skärp m.m.) innan det blir bio ikväll.
Helgen har varit väldigt trevlig. I lördags var det fest hemma hos systrarna på Fysikgränd och som vanligt är det ingen som lämnar en tillställning där missnöjd. Att jag sen skulle "slå ihjäl" A för att han råkade armbåga mig i ögat ber jag om ursäkt för, två sekunder senare skrattade vi och sen var det ur världen.

I morgon åker L hem till Medelpad igen och det känns väl inte sådär jätteroligt, men jag anar att det inte kommer att dröja länge innan vi träffas igen. Fast först ska jag åka till London och se Sverige vs Brasilien på Emirates arena om 1½ vecka. Ska bli så jäkla kul att få se den matchen även om det ska till ett mirakel för att Sverige ska vinna. Sen att jag får träffa mor och far igen är en liten bonus jag nog kan leva med.

MoDo spelar kvartsfinal numero cinco ikväll. Efter att nu "bara" ligga under med 1-3 i matcher är vårat hjärtelag ännu en gång piskade att vinna. Vi är rättare sagt piskade att vinna resten av matcherna. Jag är lite nervös, men ser ändå ljuset i slutet av tunneln.

Sitter och går igenom massa bilder på datorn. Skulle den krascha igen och allt ryker flyttar jag fasen ut i skogen och bosätter mig i en 1:a under en gran utan modern teknologi. Efter förra vårens datorhaveri har jag blivit ordentlig nojjig, men ändå har jag inte skaffat en extern hårddisk. Detta beror inte på ren lathet utan mer på tillfälligheter.





Romani quidem artem amatoriam invenerunt.

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Haha jaadu, Impuls innehåller ju det bästa från Nattklubbsvärlden... ;) Tjipps med tzatziki är ju bäst! Ikväll tar vi 2-3!

2008-03-18 @ 08:52:54
URL: http://setras.blogg.se
Postat av: Göldlåck

Du gömde din underkropp i huvudkokargrytan inte sant?

2008-03-19 @ 22:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0