dry-tech

Vad blir det till middag, satt jag i soffan och funderade på? Blir det latmat i form av en pizza hos min granne pizzerian? Blir det kanske en kycklingrätt? Ska jag tina upp älgbitarna och marinera för att senare grilla?
Nej, jag öppnar kylskåpet och skafferiet och tänker på vad mina flinka fingrar orkar röra ihop. Jag hittar några paket med dry-techmat som vi äter när vi är ute i skogen på övning. Till min lycka har jag kvar ett paket potatis och torskgryta. Höjden av lathet slår hårt på min kropp och jag påbörjar vattenkokningen för att hälla i den lilla påsen som innehåller den frystorkade maten. Tro det eller ej, men potatis och torskgrytan är den godaste frystorkade mat jag testat, och jag har testat mycket frystorkad mat. Gör gott för magen. Fast jag saknar ändå de gamla hederliga guldburkarna med ärtsoppa, präriegryta, "död mans fingrar" m.fl. Dom var kanongoda.
Avnjuter i skrivande stund min exklisiva middag. Middagsdryck är kranvatten i en sportflaska. VM-final på TV. Kan livet bli bättre?



ZLAAAAAATAAAAAAAAAAAAAN!
Jag är så less på karln jag kräks upp min goda middag. Varje gång han lyckas peta in en boll i målet så jublar hela fotbollssverige utom jag. Nu har han gjort två mål och Inter har vunnit Serie A. Det första man ser på Aftonbladet, Expressen och  alla andra tidningar är frågor som "Är Zlatan världens bästa spelare?", "Vem är världens bästa spelare just nu?" (givet finns Zlatan med på listan och alla röstar på honom) m.m.
Han ÄR inte bra. Han spelar i ett bra lag med bra medspelare. Zlatan är världens mest överreklamerade spelare. Han rör sig inte utan litar på att de andra spelarna ger han fina passningar.
Ett annat störningsobjekt är att han, när han en gång i tiden skulle börja spela i landslaget, tvekade på att spela med Sverige utan istället kanske skulle spela för Kroatien eller vart f-n hans päron nu är ifrån. Där föll han i mitt aktieportfölj med väldans fart.
Nä nu är jag förbannad och mätt. Kanske ska ta en promenad och andas lite frisk luft.



Fac ut vivas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0