explosion

Har fått kvällen ledig från övningar i skogen då vissa i plutonen skulle på nån tillställning. Jag stannar hemma och låter mina lungor, ben och övriga kroppsdelar få ta igen sig efter en krävande dag.
Övning i grupps storlek stod på schemat och det betyder träna fram- och tillbakaryckningar. Igen och igen och igen. Tempo, gassande sol, varm uniform, stridsutrustning, vapen m.m. gör inte saken lättare. Jag har denna övning blivit utnämnd till ställföreträdande gruppchef. Jag har lovat att vara hård men rättvis............eller inte. Jag hade hand om andra omgång i min grupp då chefen basar över första. Jag vet inte vad det är, men när svetten rinner, lungorna brinner och det sprutar mjälksyra i benen blir jag taggad. Jag trodde jag växt ifrån detta ungdomliga fenomen, men f-n den utmaningen fick mig att se rött och älska situationen. Fick dra ned lite på tempot efter ett tag då vissa inte orkade med. Det är inget som helst fel med det då vi mer eller mindre bara övade, men imorrn kommer det smälla i skogarna runt Umeå.
Ser verkligen fram emot det. Måste bara torka alla svettdränkta kläder.
Jag kanske inte är så dåligt vältränad trots allt. Underligt.



Ska jobba på REX på fredag. Lämnade mitt CV där i fredags och dom ringde 10min senare och ville att jag jobbar där i sommar. Nu är det givetvis bara en provkväll, men det brukar inte vara så svårt. Hoppas bara det går bra och jag kan stanna här i Umeå i sommar. Tom Cruise kan kyssa mig på stora sätesmuskeln, men det har jag alltid sagt. Jäkla skämt den där filmen "Cocktail". Om bartenderlivet bara vore så enkelt och glamoröst.



Just nu sitter jag och tar igen mig med lite psalmtoppen på TV. Inte imponerad. Thylle and the Lommra är miljarders gånger bättre. På TV är det sådär lagomt äckligt frireligiöst. Så var det inte på den gamla goda tiden. När man var och såg det live på Gålsjö bruk var det trevligt och mysigt. När man ser det på TV blir jag bara besvärad och sitter mest och skruvar på mig. Nu har ateisten fått sagt sitt. Klart schlutt!




Certe, toto, sentio nos in kansate non iam adesse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0