succé

Idag gick jag resolut tillbaka till datorbutiken på Ålidhem för att en gång för alla införskaffa den korrekta kabeln jag behövde till skrivaren. Det slutade med att jag inte köpte en, men två olika kablar. Jag säger som min käre gruppchef: -"Bättre att ha och inte behöva, än att behöva och inte ha". Enkelt men genialt. Väl hemma testade jag en av kablarna. Och beskåda! Den fungerade klockrent. Så imorgon blir det att gå ner på stan och skaffa jobb. Jag är en obotlig optimist så det ser ljust ut. Hurra för mig!



Hockey VM är igång och även om intresset, både personligt och allmänt, är mer eller mindre ljummet så måste man ändå hålla på Sverige. Inte min flatmate som håller på Finland. Fråga mig inte varför för det är en lång historia.
Hursomhaver satt jag uppe igår natt och såg Sverige totalkrossa Frankrike med 9-0. Inte illa pinkat. Dock så var första period väldigt jämn som Frankrike vann skottstatistiken. Roligt att sen se hur det lossnade för svennarna. Nu ska jag se Ryssland - Danmark. Detta VM har än så länge varit fullt av skrällar. Tyskland krossade Slovakien. Finland vann nätt och jämnt mot Norge i sudden death. Skulle nu danskjävlarna, mot all förmodan, vinna mot Barbarossa så äter jag upp min älskade öl-plysch-hatt.
Nä nu kanske man ska ta fram hantlarna och idrotta lite själv. Ett småstort mirakel att jag inte har träningsvärk efter mitt fenomenala storspel i målet igår när vi spelade fotboll. Jag är het, men vänta bara tills jag har blivit av med den häringa smådryga förkylningen som jag dragits med och kan träna på allvar. Het blir hetare! Eller hur, Nicklas?



Valui ad satanam in computatrum meum invocandum.





Kommentarer
Postat av: Nicklas

Oh ja, formen kommer lagom till att det äkta gräset växt sig perfekt i Juni! ;) Jag klarade mig utan träningsvärk, ett smärre mirakel.

2008-05-06 @ 20:22:51
URL: http://setras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0