vuxen

Är det ett tecken på att man är vuxen när man sitter och planerar att göra en potatis och purjosoppa i kväll? Bara att planera något är i mina ögon stort. Måste förresten införskaffa en mixer så jag kan göra gazpacho i sommar. Eller finns det någon vänlig själ som har en extra och kan donera den till en fattig och hungrig student? Överlever inte utan gazpacho en sommar till. Önskar man kan köpa Alvalle gazpacho i affärerna.
Med en bra mixer kan jag också göra en kick-ass jordgubbsmargarita eller en superfräsh melondaquiri. Eller varför inte en hypad smoothie?
En av mina chefer från plutonen ringde idag och skrattade gott åt vad han hört om helgen. Ni kan bara gissa att cheferna har haft roligt åt mitt irrande igår. Som tur är kan jag också skratta åt det. Alltid lika kul att kunna glädja andra. Nästa gång är det jag som skrattar åt någon annan och så fungerar det.
Idag har jag även ont i benen och ena foten, men ikväll är det fotboll på schemat. Ingen minns en fegis som sagt var. Bit ihop och ta smärtan.





Fac ut vivas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0