woodstock

Tänk er att jag är c:a 30 år äldre. 1969 är Jonas i Bethel med 499.999 andra idioter. Ja, jag skriver om Woodstock. F-n vad jag önskar att jag också var där. Vilket partaj! Drogerna och alkoholen skulle jag avstå från då en sådan tillställning verkligen kräver alla sinnenas närvaro. Droger avstår jag iof alltid, men men.
Tänk er att vältra i gyttjan till tonerna av The Who, Jimi Hendrix, Melanie, Joan Baez, The Band m.fl. Det enda som saknas är Led Zeppelin och The Doors, men ingen är perfekt. Jo, The Doors trummis, John Densmore, var faktiskt där. Han kan ses vid sidan av scen när Joe Cocker spelar.
Dagens ungdomar anser att Hultsfred är ballt. Vad är så ballt med det? Jo visst är det säkerligen jättetrevligt att supa sig dyngrak i några dygn och välta bajamajor. Jag kan ge dom ett plus och det är nämligen därför att Dawid Bowie har spelat där, men det är det ända positiva. Bob hund och Babyshambles? Va f-n!
Och en annan sak är att om Woodstock skulle försöka sig på en revival så skulle det onekligen attrahera såna som Brittan, Justin Timberlake, Celine Dioooooon (som jag lyssnade på varje dag när jag jobbade på The Ritz i London) m.fl. Dom vill ju vara lika coola som de där som spelade på stenåldern, innan man fixade falsksången med datorer. Tyvärr kan jag se kravlistorna framför mig. Dom är inte att leka med. Detalj: Iron Butterfly (eller deras manager om jag ska vara rättvis) krävde en helikopter och lite annat smått och gott när de skulle spela på Woodstock. Festivalledningen skickade följande meddelande tillbaka: "FUCK OFF!" Om bara någon, idag, kunde ta mod till sig och säga detsamma till divorna. Jag kan förresten göra det. Det skulle vara ett extremt nöje att jobba som officiell Fuck-off:are. Drömsommarjobb.
Wow, det här inlägget har tagit tid att skriva. Det kan nog bero på att jag har hunnit tillaga pölsa. Så jäkla gott! Är det någon som har tänkt på att kall pölsa doftar juvligt? Lite sådär som advent. Fantastiskt!
Jag tänker avsluta med The Who:s "See me, Feel me", live från, ja just det, Woodstock. Ett jäkla kanonframträdande utan dess like! Glömde nästan att säga grattis till Pete Townsend (gitarrist i The Who). Han fyllde 63 bast i förrgår. GRATTIS!
Nä, nu ska jag fortsätta titta på Bloomberg på TV. Intressant faktiskt att följa med utvecklingen i affärsvärlden. Kan det vara något sådant jag ska plugga? Näääääääääää, inte ekonom. Vi har redan en sån i familjen. Jurist? Läkare? Veterinär? Vi får se vad jag orkar med.








Animadvertistine, ubicumque stes, fumum recta in faciem ferri?

Kommentarer
Postat av: L

Dom har ju faktiskt kört flera uppföljare på woodstock.... men ingen som varit i närheten av den första.

2008-05-21 @ 20:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0