Nyårsafton knackar på.

Då börjar 2009 lida mot sitt slut.  Året har, i överlag, varit mycket tillfredsställande med många ja- och nejrop. Det känns lite deppigt att inte vagga in det nya året hemma hos mor och far i London med familj och vänner. Denna tradition är dock till ända.
Vad förväntas av denna kväll då? Megaparty och stora fyrverkerier? Nä, jag vet inte. Först och främst så ska jag se Sverige vs. Finland i JVM i hockey. Jäkligt bra lag som Sverige har och jag förväntar mig inget annat än seger.
Vidare så fick jag ett intressant erbjudande från en ny kompis. Umeås dambasketlag, Umeå Comets, tränare är en trevlig prick från Irland. Han kom förbi på jobbet idag och undrade om jag inte ville hänga med på deras nyårsfest. En fest med ett dambasketlag?! Warum nichts?! Jag ältar fortfarande i frågan. Tony (tränaren) kommer förbi jobbet då och då för en munter pratstund. En typisk konversation är kort, hektisk dock intelligent. Jag brer alltid på med min bredaste irländska dialekt. Jag gillar att testa olika dialekter. Irländska, skottska och afrikaan är klara favoriter. Och jag är riktigt duktig enligt de infödda. En typisk konversation med Tony:

(Båda talar med grov, färgglad irländsk dialekt. Försök föreställa er det).
Tony: -Hey, Jonas!
Jag: -Top of the morning to you Tony! How´s things?
Tony: -Grand, Jonas, just grand. And How are you this very fine morning?
Jag: -Dandy! Could´nt help but working.
Och så vidare..........

Sen blir det givetvis en hel del spanska med utbytesstudenter och några kompisar. Språk är, helt enkelt, skitballt!

Läser mina inlägg och, till min fasa, upptäcker att jag mest bara babblar på och fumlar runt i ett stort mörker. Jag kanske ska börja dedikera bloggen till något viktigare och mer ambitiöst. Det är kanske dags att börja skriva i fet stil om stora problem och debatter. Världshungern, globala uppvärmningen, situationen i Mellanöstern och Angelina Jolies nya röda mattanklänning kräver mer uppmärksamhet från en världsvan, intelligent och ödmjuk man som jag. Kanske jag gör det under 2010. Mañana, mañana.........................


GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA DÄR UTE! TAKE ME TO YOUR LEADER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0