Och så har vi människor....

På mitt arbete träffar jag de mest intressanta människor man kan tänka sig. Speciellt nu under dessa högtider börjar en viss kategori kunder besöka oss som normalt aldrig gör det. Mycket roligt och underhållande. Med roligt menar jag inte skadeglatt roligt, utan en mer geniun känsla för dessa vilsna själar. Jag, och mina kollegor, tar dessa individer på fullaste allvar, förståss, för att de ska få en positiv upplevelse. Det gör vi iof med alla som besöker vår lilla bodega, men just dessa människor behöver det lilla extra. Att övertyga någon om att ett amaronevin kanske inte funkar så bra till en fiskrätt då det egentligen är gjort för tunga och mustiga villtgrytor är inte alltid så lätt. Speciellt att se hur besvikna en del blir. Men de blir alltid nöjda i slutänden. Vi har lärt oss att en positiv inställning och glada kommentarer ordnar det mesta.

Sen har vi alla dessa citat och kommentarer. Jag har funderat mycket på juletidens alla samtal. Ett hopkok följer:

Kvinnlig kollega sitter på knäna och fyller på en låg hylla. En medelålders man kommer fram, tar fram en tabelttask och tar en tablett. Sen tittar han ner på henne och säger följande:
-"Om du gapar stort så ska du få något av mig."
Han menade inget illa, men synen var sanlöst rolig och min kollegas reaktion kan ni nog lista ut.

En lagomt överförfriskad man kommer fram och ska handla (c:a 15:00):
Jag: -"Du, jag tror det är bra för dig just nu. Kom tillbaka imorgon."
Man: -"Va?! Jag är ju bara bakis."
Jag: -"Må så vara men jag bedömmer att du inte ska handla mer idag."
Man: -"Du är en jäkligt dålig bedömmare."
Jag: -"Kanske det, men har jag fel?"
Man: -"Nä.........Eller jag menar.....Öhhhh....... Jäklar!"


Gammal favorit:
Äldre kvinnlig kund: -"Hej! Jag behöver hjälp, är du upptagen?"
Jag: -"Nä, jag är singel."
Äldre kvinnlig kund: -"Kunde jag aldrig tro."


Det finns så mycket mer jag vill berätta om, men kan nog inte göra det. Men jag ska börja anteckna allt som sker på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0