X-mas in Northland!

Julen är en glädjens och, enligt min enkla åsikt, frossandets högtid.
Och just detta hände. För första gången på c:a 11 år så samlades de fyra überhuvuden i klanen Törstakarlsson i just metropolen Boteå. Att Botebladets familjekorrespondent inte var på plats är tråkigt, dock förståeligt då nån unge föddes på just den 24:e december. Inressekonflikt på hög nivå på redaktionen.
Dock så frossades och bjöds det på julstämning på hög nivå. Lagomt i denna högtid så hann jag med både jakt och bartending. Ett stort tack skall riktas i sistnämnda fall till Nicklas och Robin (underbara, hårt arbetande barmeisters). Det var en, i vissa stunder, tuff battalj mot de gästande, otåliga och partajande horderna. I det förstnämnda vill jag ge ett stort "jag sket nästan på mig" till de 6 till stycket rådjur som nästan sprang över mig. Hade jag bara tagit med mig hagelbrakarn så hade luften fyllts med bly (läs stålhagel ni som är miljöaktivister).
Nu väntar en ny resa till hemtrakterna strax efter nyår där det blir jakt på toppfågel med sydsvenska och tyska gästjägare.
På tal om ingenting så gick bilfärden med "the incredible stoff" bra............ förutom en liten detalj. Vi körde på ett svart, och vid denna tid, oidentifierat föremål. Vikmeister hann aldrig reagera för att en millisekund senare påbörja sitt flycertifikat med Volvo V50. Hans bil och några andra fick sina spoilers mer eller mindre ganska tilltuffsade. Som tur är så blev det inga personskador, men det var inte helt långt borta. Ett tredje tack i detta inlägg riktas till polisen som var snabbt på plats med två patruller.

Hur som haver så har ledigheten inbringat mycket glädje och frossande......... Tror jag har nämnt det, men just nu så är det min mage som sköter tänkandet. Motoriken gör mitt skägg (som f.ö. åker bort imorgon p.g.a. påtryckningar av en mindre, dock stenhård syster). Vokabuläret är en gammal skada.........

http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.1679093

Tack och baj baj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0