Freitagmüsung!

Jajamums, gott folk!
Freitagsmüsung hemma hos mig. Jag har slängt in pizzan, laddad en schysst rulle, skaffat popcorn och glass, sprättat upp en Zeunerts Höga kustenbira m.m. Det stämmer! Jag är ensam hemma tills på söndag. Visst jobbar jag imorrn kl. 08.00 men det är ett senare bekymmer. Nu ska jag ta hand om mig själv och må gott. Moder jord ler när hon tittar in på rullstensgatan.
Vidare har jag upptäckt att quinnsen här i Umeå uppskattar att jag inte har rakat skallen igen. Jag funderar t.o.m. att spara ut någon centimeter till. Redan nu är det c:a 2-3cm. Så långt hår har jag inte haft sen jag lämnade London. Det blir lite jobbigt när jag arbetar. Det är inte lätt att arbeta och bli beundrad på en och samma gång. Mycket trevligt iof, men otroligt krävande. Tur då att jag iaf är så ödmjuk.
På tal om arbete så ska jag göra något riktigt intressant snart. Jag har nämligen, i ett svagt ögonblick, lovat att hålla i en whiskyprovning. Hon som skulle ha den är borta och dom hittade ingen ersättare. Tur då att jag älskar single maltwhisky och kan litegrann om det ämnet. Kommer att bli superskoj med tanke på att det nästan är fullbokat. Den 4:e februari så smäller det.
Så där ja! ännu ett påtvingat inlägg om mitt lilla hörn här på Tellus. Annars har jag en idétorka som heter duga.
Min plutonchef skickade förresten över intyget han hade skrivit om mig som ska skickas ner till Swedint så jag får en större chans att bli skickad på utlandstjänst. Det var nästan så jag blev tårögd när jag läste det. Jag visste inte att jag är så otroligt bra. Jag vet att jag är bra, men inte på den där nivån. Kanonkul att se och höra. En bra boost för min moral. Det är inte varje dag man får höra att man är en naturlig ledare. Och det är alltid bättre att vara en ledare än en chef.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0