Vardagen i ett nötskal!

Först och främst så ber jag om ursäkt för er som har försökt ringa mig. Något har hänt med min telefon, så imorgon bitti ska jag ned till Teliabutiken och be dom ordna det. Sen så ska allt vara frid och fröjd igen.....hoppas jag. Jag har alltid problem med mina elektroniska prylar. Är dom inte trasiga så har jag tappat bort dom. Typiskt moí!
Annars så är det bara jobb som gäller. Chefen är på mig hela tiden och vill att jag ska jobba extra hela tiden. Klart att jag inte gnäller. Klirr i kassan är godis för öronen. På tal om jobb så hände en rolig grej på jobbet igår. Några stundenter stod utanför butiken och höll på med nollning. Jag vet inte vad dom gjorde, men det tisslades och tasslades för fullt. Tillslut kom en av tjejerna fram och undrade om dom inte kunde få prata med mig en liten stund. Butiken var rätt tom just då så jag kunde avvara ett par minuter. Saken var att dom letade efter någon som ville gå ut på en blinddate med en tjej från deras klass, och jag hade blivit utvald. Jag kunde inte hålla mig för skratt, men sa att självklart så är jag med på det. Jag tycker bara att sånt är roligt. Bara för att man går ut på en blinddate så betyder inte det att man måste gifta sig med personen ifråga, tvärtom så är det spännande att träffa nya människor. Jag lämnade ut mitt telefonnummer och senare på kvällen fick jag ett sms som sa att de var så glada att jag hade ställt upp. Kan jag underhålla någon så är jag också rätt så nöjd.
Ikväll vet jag inte vad det blir. Antingen går jag på vinprovning på jobbet, eller så är det nyhetsprovning på en av de andra butikerna och det sista alternativet är filmkväll med några kompisar. Hur som helst så måste jag ned till ICA Maxi och storhandla. Hatar att handla, men nåt roligt kanske man hittar.
Min syster är förresten i Madrid på utbildning. Gissa vem som sitter och tjurar hemma i Umeå och också vill vara i Madrid och leva livet igen. Saknar den staden enormt. Ibland kan jag drömma mig tillbaka till mina glansdagar som bartender på några av världens bästa hotell och barer. Livet var hårt, men det var också belöningarna. Bilden nedanför togs när jag var bartender på Hotel Urbans berömda Glass bar. Det ser jäkligt ostädat ut, men det var slutet på en lördagskväll (och vi hade haft en fest för Real Madrids spelare) så det är helt naturligt. Vi blev framröstade som spaniens bästa bar -04/05 av Rolling Stone Magazine. Inte illa! Jäkligt bra gäng nu när man tänker efter.
Glassbar i Madrid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0