Tandvärk

Tandvärken jag drog på mig i Norge gick på en ordentlig offensiv igår. Jag har sovit kanske 30 minuter inatt. För första gången på väldigt länge ville jag gråta av smärta. Försökte lyssna på Slipknot i sängen för att koppla bort det, men icke. Som tur är så har jag en vän som jobbar på ett av apoteken här i stan och hon gav mig en massa tips idag så jag storhandlade. Nu är jag fullproppad med smärtstillande och hemmaapplicerad rotfyllning tills jag kan gå till tandläkaren. Skulle prata med min kompanichef idag angående försäkringen som täckte mig på övningen när det hände, men han var någon annanstans planerandes nästa internationella övning jag ska på nu i april/maj. Jäkla militärer!

Vidare så anländer aldrig en olycka ensam. Väl hemma från Norge så fick jag ett brev från Bostaden (de jag hyr lägenheten av) som förtäljde att jag, imorgon (27/3 -09), får besök av kvartersvärden som ska besikta lägenheten därför att jag tydligen hade sagt upp den. Vad i h-vete, var det första jag tänkte, ska jag och Roomie hamna på gatan?!  Som tur var så handlar det om dålig kommunikation från deras sida. Mitt kontrakt går ut den sista mars och det är helt ok. Vad de hade missat är att det är skrivet igen på mig från den första april. Därför måste jag ringa kvartersvärden imorgon bitti för att hindra honom att göra det han nu ska göra. Tack Bostaden för det. Jag och Roomie gick runt idag med en, minst sagt, otrevlig känsla i magarna innan jag fick tag på någon från Bostaden. På tal om det så ser det ut som att jag kommer att plugga "Ledarskap och ledarskapsutveckling" på universitetet nu senare i vår. En överraskning för vissa som känner mig antar jag. Väldigt intressant kurs med tanke på vad jag gör inom det militära. Jag vill inte skryta, men det går sjukt bra. Just nu vill jag bara bli antagen på en utlandstjänst. Jag bryr mig inte om var jag hamnar, jag vill bara iväg. Jag kommer att söka tills jag kommer iväg och så är det bara.
Jag och min underbara värld!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0