Årets kommentar!

En kollega som sitter i en kassa framför mig nekar en ung man att handla p.g.a. att kortet på hans ID inte liknar kunden. Kunden blir upprörd så min kollega ber mig ta en titt på ID-kortet. Det liknar inte kunden. Kunden blir då förbannad och hotar att ringa polisen. -"Gör det" säger min kollega och tar hand om nästa kund. Den unga mannen går undan och börjar ringa i telefonen. Detta tar c:a 5-10 minuter. Under tiden har min kollega återvänt till andra sysslor inne i butiken.
Efter ett tag så har den unge mannen avslutat sitt samtal med polisen. Jag hörde en del av samtalet och bedömt av hans reaktioner så gick det inte direkt kanonbra. Ett litet tips mitt i allt detta; Svär inte åt polisen när ni ringer dom angående ett klagomål. Han går då fram till min kassa och hojtar -"Hörrö, personalen, FUCK YOU!" samtidigt som han ger mig fingret. Sen stormar han ut på gatan. Kunderna i kön ser på med stora ögon medan jag brister ut i ett gapskratt. Jag kunde inte hålla mig. Situationen var så komisk så jag funderar på att lägga ut filmen från säkerhetskameran på youtube.
Visst, vi kan ha bedömt fotot fel, men det är vårt jobb att hindra minderåriga att handla. Punkt slut.

Imorrn är jag ledig och ska göra lite hushållssysslor. Men ikväll är det hockey och MacGyver som gäller.

På fredagkväll blir det dejt. Ser fram emot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0