En dag som denna.

Igår var jag arg, sårad och besviken. Jag blir sällan arg, men när det väl händer så blir jag riktigt arg. Jag går aldrig över till fysiskt våld, skulle aldrig sjunka till det primitiva stadiet, men jag var inte glad. Idag plågar jag min kropp. Sprang runt nydalasjön tills jag kräktes och jag mådde så sjukt gott. Nytt rekord! Milen gick fort. Sen övade jag lite Krav Maga för att senare genomgå en meditation. Ikväll väntar mer träning och mer själaplågeri. Jag älskar buddhism! Funderar mer och mer på att ta en resa till Himalaya och leva med munkarna ett år. Visst är det ett tankespel, men just idag så kanske jag är mer seriös med det och jag tänker. Just konflikten att vara jägare och buddhist är en svår fråga. Jag kommer aldrig att överge jakt och fiske, men samtidigt vill jag inte sluta läsa om buddhism. Det är, som sagt, inte en religion men mer en filosofi.
Men just nu ska jag lyssna på bra och hård musik. Jag anser f.ö. att Trujillo är en given basist för Metallica. Killen spelar mest med fingrarna istället för ett plektrum. Sist det gjordes i Metallica var med Burton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0