En helt vanlig fredag?

Denna fredag var emellanåt helt sanslös.
Dagen började helt ok. Chefen ville att jag skulle hjälpa en reserv från en annan butik att komma in i vår butiks arbetsrutiner. Det gick fantastiskt bra. Det kändes som att jag inte behövde peka och prata så mycket. Det bara flöt på.
Sen började skiten på allvar. En kollega bad mig ha ögonen på en konstig kund. Jo, visst fasen hade kunden ifråga snattat en flaska upptäckte jag. Snattaren stretade emot lite och jag pratade bara lite lugnt samtidigt som jag bestämt, men varsamt, ledde in snattaren till vårat kontor. Jag är inte mer än mänsklig och jag kan ha lite förståelse att de, för det mesta, är mycket ångerfulla. Dock så har vi en policy att anmäla alla snatterier, hot etc. Det tar inte lång stund innan väktarna är där och vi fyller i en anmälan. Sen, efter ett tag, kommer polisen och då ska man lämna en redogörelse. Dock har jag alltid haft turen att prata med mycket trevliga poliser. Trots allvaret så har vi lite tid att dra några skämt. Vilket jäkla jobb för att ett rikspucko stjäl något för bara 99:- 
Vidare så är det sjukt mycket kunder hela dagen. Årets första grillhelg m.m. Jag följer efter en misstänkt langare ett bra tag runt stan och är f-n inte nöjd med det jag ser. Kan tyvärr inte göra något just då, men jag vet vem fanskapet är och om jag inte har helt fel så kommer jag att konfrontera honom imorrn på jobbet. Han kommer garanterat tillbaka. Snatta åt dig själv är en sak, men langa åt ett gäng 14-15 åringar. Jag blir så jäkla irriterad. Langaren kommer inte att få handla mer på ett tag. Han är dock inte ensam. Vi har koll på många och vi vill ta dem på bar gärning. Inte alltid så lätt, men vi gör framsteg hela tiden.

Trots denna hektiska dag, så är jag nu hemma och tar det lugnt. Lax med fetaost och ett glas iskall mjölk. Så gott! . Sen sova ordentligt för, vad jag tror, kommer att bli en hektisk lördag. Först jobb och sen utgång med jobbkompisarna.

F.ö. kommer nog maj att bli en stressig månad. Sthlm-storövning-jobb-Sthlm igen-brännbollyran. Får se hur jag får tid med allt detta. Chefen på jobbet har gett mig ledig för det militära, men vill inte se mig skadad igen. Får se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0