Hektiska dagar.....

.......har det varit. Det märks att det är vår när de s.k. "stamkunderna" blir jobbigare och jobbigare. Jag har, enligt jobbkompisarna, en ängels tålamod. Kanske därför jag får ta smällarna. För det mesta funkar det bäst att prata trevligt med de lite mer vätskefyllda människorna, dock så får jag ibland ryta till. Idag t.ex. fick jag göra det ett antal gånger. Det funkar, men jag blir less. Det är som att skälla ut 5-åringar. Som tur är 99,5% av kunderna trevliga svenssons som är allmänt glada.
De två senaste kvällarna har jag varit på dejt med en mycket trevlig ung dam. Det går bra, men jag tar inte ut något i förskott. Vi har varit bekanta, men lär nu känna varandra lite mer. Blir det något så är det jätteroligt, men om inte så är det inte hela världen. Det är bara så skönt att få lägga mitt jobb på sidan och bara vara. Igår åt vi en underbar sushimiddag och sen filmkväll. Varför äter jag inte sushi oftare?
Har börjat lyssna lite mer på Eros Ramazzotti. Nä, det är inte nån jäkla "jag-är-så-satans-fjortiskär-så-jag-måste-lyssna-på-latinoballader" fas jag är inne i p.g.a. dejtandet. Jag har alltid haft ett visst sub-intresse för hans musik. Han är en stor artist och just denna låt är faktiskt skön. Jag förstår hela texten, men orkar inte översätta. Han har även gjort den som en spansk version, men den italienska är bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0