Intensiv söndag.

Dagen har spenderats hemma i byn. Det blev ett kort, men givande besök på både gott och ont. Kul att se Undroms IF vinna cupen på hemmaplan. Jag såg bara finalen, men laget ser bra ut. Ska bli roligt att följa deras säsong.
Men nu är jag hemma i Umeå och ser en film samtidigt som jag läser nyaste Allt om mat. Den nya Allt om mat är otroligt bra. Kanonrecept och en stor artikel om de, enligt Allt om mats vinpanel, 100 bästa vinerna på Systembolaget. Jag vet inte om jag har jobbat för länge på Systembolaget, men c:a 90% av vinerna de har i artikeln vet jag direkt hur flaskan ser ut, hur de smakar och var de står i butiken. Lusläser igenom betygen på alla vinerna och jag säger både bä och bu. Hur som helst så är det mycket trevlig läsning. Nu ser jag fram emot grillpremiären då det blir grillspett med älgentrecôte. Jag får se vilken dryck som ska få äran att gifta sig med denna utsökta måltid, men jag har mina planer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0