Lazy sunday....

Nä, det blev aldrig någon grillning. Istället så gick Jag, Sniper och Stoffe till pizzerian mittemot mitt hus och dinerade. Inte lika nyttigt som grillspett, men klart godkänt. Väl hemma igen så var det bara att "chilla" och kolla på mer TV. Jag och Sniper turades om att ge briljanta, dock värdelösa, kommentarer till programmen vi såg. Filmen "The DaVinci code" fick ta emot enormt mycket stryk. Nästa gång vi ser en film dagen efter en fest bör vi spela in kommentarerna. Dock är det inte barntillåtet. En rå, men klart humoristisk, jargong genomsyrar lägenheten. Sniper lyckades även lista ut vem skidåkartjejen från lördagens tillställning är. Väl jobbat till både Sniper och Facebook! Söt tjej, men hon lämnar jag till Sniper.
Nu väntar en lång vecka innan det är dags för Origo igen på lördag med Sniper. Denna gång ska även Medic (Stoffe) falla in i ledet. Ett nej är inte vad som accepteras. Imorgon blir det även till att boka min resa till Kongliga Hufvudstaden. Åker nog ned på söndag morgon, så det blir jäkligt lugnt på lördagkväll. Men Origo har svulstiga öl och till ett förbannat bra pris. Det kan jämföras med ett barn som har fri tillgång till Willy Wonkas chokladfabrik. Mina ögon tåras när jag ser deras ölbar och det tar kanske en kvart innan jag har bestämt mig för vilken ball och smakrik öl jag ska köpa. Det handlar inte om att dricka det billigaste och bli berusad. I h-vete heller! Mina smaklökar måste få en utmaning och, rent ut sagt, explodera. Att det alltid finns trevliga människor där är bara ett plus.
Dagens höjdpunkt var nog ett dubbelavsnitt av "Vad blir det för mat" med Per Morberg på TV4+. Jag och Sniper grälade en hel timme om huruvida Morberg är onykter. Det är bara hans stil att vara, om jag har hittat rätt ord, "flummig". Kocken Floyd däremot är alltid rejält tankad i slutet av hans show............ Varje show!

Snobben och Vince Guaraldi trio i en underbar symbios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0