Små regler....

Jag har tjatat om vissa regler som gäller när man handlar i min butikskedja. Tyvärr läser inte alla denna blogg, så jag gör ett nytt försök.

- Skämta aldrig om att man inte kan göra avdrag med kvittona.

- Läs vad som står på kortmaskinen när ni betalar med kort. Är du analfabet, som jag numera är övertygat om att majoriteten är, så lyssna på mina instruktioner. Vill du inte lyssna så betala med kontanter.

- Står du sist i en lång kö och det öppnas en ny. Rusa då inte fram till den nyöppnade och skryt om hur passande det var att en ny kö öppnat. De som stod framför dig har väntat längre på att få betala. Tyvärr vet jag att svenskar och köer är en illa kombination. Se bara hur det går till på flygplatser. Skämmes Svensson!

- Prata inte i telefon (om det inte är superviktigt), eller lyssna på din Ipod. Om du är otrevlig mot mig så kan du hoppa upp och hajja att jag inte kommer att erbjuda dig en jordgubbspicknick i strålande solsken.

Annars så sköter sig de flesta. Nu vankas valborg och det märks. En viss del av jobbet handlar om att motverka langning...... I like! Bli inte sur att jag stoppar dig innan du har hunnit handla. Bättre jag än polisen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om nån nu fått vänta längre än mig när jag byter kö så vad gör väl det? Dom hade väl kunnat röra sina feta rövar till den kortare kön om dom orkat? Och att svenskar skulle vara sämre att köa än andra européer går jag inte med på... Rövhål finns av alla nationaliteter så är det bara.

2010-05-01 @ 04:39:02
Postat av: Admin

Tack för kommentaren och jag lyssnar. Dock så handlar det om att de före redan har börjat röra sig mot den nyöppnade kassan. Jag var inte riktigt klar på den punkten.

Dock så har jag tagit del av mina erfarenheter och svenskar är sämst på att köa. Jag kommer inte att vika mig på den ståndpunkten!

2010-05-01 @ 20:15:59
Postat av: Lottie

Jag lyckades visst icke att få till namnet på föregående kommentar. ^^ Naturligtvis tränger man sig icke före om någon haver satt sin lekamen i rörelse mot ett specifikt mål. Men som de lärde sa: People equals shit.

2010-05-01 @ 20:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0