Skön fredag!

Ska snart sova men lyssnar på Green Day. För att vara ett gäng veganer så är de så jäkla bra. Jag hatar de som inte kan acceptera andra åsikter. Kanske just därför jag och en tjej på jobbet är så bra vänner. Hon är lesbisk, feminist och supervegan. Vi accepterar varandra. Hennes bror kan inte förstå hur vi kan vara så bra vänner, men det är vi. Jag diggar henne enormt för att hon håller fast vid sina åsikter. Vi har våra duster, men vi nämner aldrig jakt eller fiske. Ömsesidig respekt tror jag att det kallas för. Jag bjöd henne på godis igår. Hon frågade mig om det fanns gelatin i det. Jag kollade och jo, det fanns det. Det är tydligen djurfett! Det visste jag inte. Jag köper inte det igen! Jag vill köpa godis utan att äta djur! Jag äter gärna kött, men i godis?! Vart är vi på väg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0