Söndag.....

En liten sovmorgon och sen iväg på genomgång på reg. Roligt att vara kombinerad chef och signalist. Tack vare det så jobbar jag bara på fredag och lördag. Vad ska jag göra dessa dagar då? Jo, imorrn ska jag ut i skogen och leta svamp och bär. Vet inte varför jag har fått detta ryck, men jag känner suget. Spenderade kvällen hos Ms L och hon har minsann hittat fina kantareller så kanske det är därifrån jag har fått idén. Smörstekta kantareller på en smörgås är inte att leka med. Hon hade även bakat en smaskig blåbärskaka. Tyvärr hade vi inte någon vaniljglass, men den gick ned ändå. Undrar om jag måste baka nåt tills imorgon då.... Det är ju nypremiär för Fångarna på fortet och stackars Ms L har ingen TV, så därför blir det TV-kväll här. Jag är som Per Morberg. Underbar i köket, men skitkass i bagarstugan. Blir nog popcorn och té istället.
Annars flöt helgen på. Jobbade mycket och tränade lite mindre. Skönt att kroppen får vila lite innan veckan tar ny fart. Nu jäklar blir det mer träning. Ska nog byta gym från USM till IKSU. De har bra priser för guldkort om man bara ska träna mellan 06:30 och 14:30. Det räcker bra för mig som inte gillar att trängas med andra på eftermiddagar och kvällar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0