En ny vecka.

Började med en ledig måndag som jag totalt sov bort. Vaknade inte förrän vid 14-tiden. Men det var totalt värt.
Tisdagen handlade mest om jobb och mera jobb. Stannade kvar på kvällen för att vara bisittare på en provning för kunder. Kvällens tema var dryck till västerbottensmat. Det blir bara roligare och roligare. När man själv håller i en provning är man van att själv babbla på. Som bisittare har jag hållit en tystare profil. Nu hade jag dock bestämt mig för att vara mer talför. Det uppskattades mycket av både handledare och kunder. Jag kom med tips som handledaren inte hade tänkt på. Hon är skitduktig på vin m.m. Men jag har superkoll på öl och whisky. Hon hade valt ut ett fantastiskt gott svenskt öl som nyss har släppts, och det funkade till det mesta rätterna vi provade. Jag hade dock tipset till kunderna att om man äter rökt kött så varför inte testa ett rökt öl. Kanske t.o.m. en fin rökig whisky.
Idag har jag varit ledig och bara städat och tvättat........... och diskat. Roligt? Nä, men klart en skön meditation. Nu väntar en trevlig tv-kväll med tomat- och mozzarellasallad.

På fredag, om jag får sluta tidigt, så väntar gammliahallen och en dambasketmatch. Umeå Comets tränare har satt upp mig på en VIP-lista. Jag har länge tänkt gå, men det har aldrig blivit av. Nu jäklar ska jag dit och vråla lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0