Folket har röstat!

Så då är det klart. Jag har varit lite anti mot det hela, men nu är jag säker. Jag ska söka till polishögskolan. Alla jag känner säger att de vill se mig som polis. Varför, har jag fråga mig och de jag känner? En anledning är nog att mina kusiners morfar tycker att jag kommer att bli en bra polis. Tack för utskällningen när jag inte sökte senast. Vidare är jag bra när det handlar om bråkiga personer. Varför sparka på de som redan ligger ned?
Nu tar de inte in folk förrän nästa år, men jag ska inte ge upp. Annars blir det Kanada. Nä, på onsdag ska jag åter igen ta simborgarmärket. Sen är det bara att lita på min charm. Varför polis frågar ni er? Jag vill göra en insats. Jo, jag gillar att ta snattare men det handlar om så mycket mer. Som polis är du frontfigur för ett samhälle som ska fungera. Som polis vill jag vara en människa som kan hjälpa andra. Som polis vill jag vara där för dig. Som polis vill jag var där, och jag är inte helt ovan att jobba nätter.
En av mina vänner är snart polis i sommar och, när jag ser honom, tror jag verkligen på det yrket. Det handlar inte om att vara stor och stark. Han kommer att bli en otroligt bra snut. Vi behöver fler av dem!

Hur som helst. Njut av ditt liv och gör vad du vill! Jag har mina dispyter med veganer, jag ifrågasätter inte er livstil, så därför kräver jag detsamma av er. Dock så diggar jag Green Day:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0