OS!

OS kommer att bli mitt dantes inferno. Jobbet och det sociala livet kommer att vandra hand i hand rakt ned i träsket. I natt spelar Svea rikes stolthet sin första match mot vad som en gång var en blåbärsnation inom hockey. Dock så vill jag ge en varningens finger till er alla. Underskatta icke tyskarna. De kan sticka upp, och sen kommer jag aldrig att glömma min visit till Mannheim. Deras lag Der Adler var större än något fotbollslag. Så otroligt roligt att se flaggor och vimplar runt hela stan. Iof så vann de tyska mästerskapen det året, men hur som haver..........
Sova kommer att bli en sekundär aktivitet från och med inatt. Chefen vet det, mina jobbkompisar vet det, mina vänner vet det, min familj vet det och jag vet det! Jag hoppas bara att snattarna vet om det....... Krav Maga all out, baby! Får jag inte sova på några dygn kan jag bli lite kinkig och då är jag inte förhandlingsbar.

Vidare så har jag och en kompis planerat in en öltestarkväll. Jag, med mina kontakter, kommer att införskaffa lite ovanliga saker som inte kan köpas i Sverige. Vi funderar på att bilda en seriös öltestarpanel här i västerbotten och kanske, under en fin dag, skapa ett eget bryggeri. Jag har redan fått förfrågningar om det och jag är intresserad. Dock så vill jag inte göra något skitöl. Att ha ett litet specialbryggeri som t.ex. Jämtlands bryggeri skulle vara riktigt ballt. Noga utvalt malt och humle för att sen krydda med mycket kärlek. Pengar är inte det viktigaste, det är att framkalla en slutprodukt som är totalt legendarisk. Den dagen man bli stor och "mainstream" så är det slut. Allt handlar om att vara ett mikrobryggeri och bara göra riktigt speciella drycker. USA har gjort stora framsteg på den fronten och det tackar jag dem för. De stora bryggerierna har hållit samma skitklass, samtidigt som de små människorna har varit i t.ex. Belgien och studerat den riktiga tekniken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0