Sönderspelad.

tAKIDA är sjukt sönderspelade. Ånges stolthet, och det enda positiva som har kommit därifrån, var bättre förr med deras hårdare approach till musiken. Tyvärr så har de lutat mer åt mainstream ett tag. Deras nya skiva är helt ok och jag hoppas lite på metallicaeffekten. D.v.s. att de leker lite med nya koncept för att sen landa tillbaka på hemmaplan. Curly Sue är en rejält sönderspelad låt som, faktiskt, är helt OK. Jag vet inte hur jag just kollade in detta inslag, men kontrasterna tilltalar mig enormt. tAkida på grammisgalan -09 gör en bra grej med Immanuel Gospel. Sångaren, Robert Pettersson, utklädd som Alex DeLarge från "A clockwork orange" tillsammans med en gospelkör är verkligen svart mot vitt. Ultravåld vs. kyrkan. Iof så är bibeln inte direkt en kärleksskrift. Hur som haver så är det ett sjukt bra framträdande och, som sagt, så gillar jag kontrasterna.
Ni som inte har sett "A clockwork orange"......... GÖR DET!!! Den filmen ligger på min topp fem lista över de bästa filmer som någonsin har gjorts. Stanley Kubrick vet hur man gör en rulle. Han har inte gjort en dålig film. Jo, förresten, "Eyes wide shut" kan man undvika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0